Annons:
Etikettsamsung
Läst 625 ggr
Whippetgerbilen
12/3/19, 1:46 PM

Kameran stänger ner sig

Hej! Jag har problem med min Samsung galaxy J3, när jag slår på kameran så stänger den ner sig direkt och jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag har väldigt mycket bilder i min mobil, kan det vara orsaken? Jag ser också att jag har en programvaruuppdatering och min mobil är väldigt seg. Är det nån som vet om det skulle hjälpa att uppdatera och ta bort bilder? Och isånnafall, är det någon som vet hur man för över bilder från mobilen till ett USB-minne på datorn? Tack på förhand :)

Dogs is my world ♥

Annons:
Sindri
12/3/19, 4:22 PM
#1

Jag skulle prova att tömma lite bilder till datorn, och sedan uppdatera programmet.
Du har väl en laddningssladd till kameran? Den andra änden sätter du in i en USB-kontakt i datorn. Endera kommer det upp val på kameran eller datorn att du skall välja vad du vill göra - Föra över filer, eller så går du in i utforskaren och letar upp en mapp där du vill spara bilderna, sedan letar du upp kameran och bildmappen på den och så markerar du bilderna och kopierar över dem till den valda mappen.
Jag gör en ny mapp i mina bilder för varje år, annars blir det så rörigt. Man kan såklart också sortera på månader om man vill ha det ännu mer specificerat.

kissidor
12/3/19, 7:03 PM
#2

Precis som Sindri säger, men ifall du blir förvirrad så byt ut "kameran" mot "mobilen" i hennes meningar 🙂. 

Och ja, visst låter det som att det kan vara åtminstone en del av orsaken till dina problem att lagringsutrymmet är för fullt. det allra bästa vore om du efter att du hade lagt över alla bilderna på datorn eller nåt även gjorde en fullständig återställning av mobilen, så den blir som när du först tog den ur lådan. om det inte är något hårdvarufel på den så kommer det att bli lika bra fart på den som när den var ny, och att den slutar dumma sig.

Jag tycker nog man ska ha en molnbackup på sina bilder också, google foto är gratis för de allra flesta. det är bara om man har en mobil med riktig värstingkamera och väljer att fota i högsta upplösning med den som det kostar att lagra bilden på google foto. 

har man snålt med surf i sitt abb kanske man inte vill att den ska tanka upp i molnet närsomhelst, men de flesta kommer ju åt wifi dagligen och då kan man ställa in så den bara tankar upp när man är wifi-ansluten. och sen är det bara att logga in på sitt google-konto från vilken enhet som helst så kommer man åt sina bilder 👍. jag skulle aldrig kunna vara utan det!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
12/3/19, 8:12 PM
#3

#2 av: kissidor 🤪 Var får man allt ifrån…….Tack!

Whippetgerbilen
12/12/19, 9:24 PM
#4

Tack för era svar! :) Det löste sig med en omstart och bildrensning.

Dogs is my world ♥

Sindri
12/12/19, 11:38 PM
#5

👍

kissidor
12/13/19, 1:34 PM
#6

#4, vad bra 🙂! tack för att du meddelar att och hur det löste sig, det kan hjälpa nån annan👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: