Android iFokus

Android

Läst 56 ggr
Bjorne
2024-10-10 14:59
0

OTG hur funkar det.

Jag fick nyligen höra talas om OTG och ville naturligtvis testa det min vana trogen.
Jag fick tag på en sladd med USB C i ena änden och en USB A hona i den andra.
Jag anslöt mitt vanliga datortangentbord och det funkade faktiskt även om det blev utländsk skrivbord, Ingen Å Ä Ö alltså.
Så kopplade jag in ett gammalt mikroskop som inte längre fungerar med Windoes 11 men där hände ingenting. Skall man ha någon särskild app för att få se bilden?
Då kopplade jag in en annan USB kamera med USBkontakt men det var samma sak där.
Jag provade även med en samsung galaxy telefon men ingen funktion där heller.
Själv har jag en Motorola one action.
Vad kan göras?

Jalking
2025-07-18 20:41
0

Jag har brukat använda otg-kabel och minneskortsläsare för att ta backup på mina foton i systemkameran och undervattenskameran på resor.
Idag fixar jag fotobackup med kamerans wifi till Dropbox.

Kalle Johansson
2025-12-02 17:22
0

Gammal tråd, jag vet, Men jag är bara nyfiken… heter telefonen Motorola One Action? Vet du vad det är för årsmodell på mobilen och vad det sitter för Androidversion i den?

Håller själv på att leta efter en Android platta…
https://www.karl-webmaster-johansson.top/samsung-galaxy-tablet-surfplatta-kopes.html

Men tycker det är en djungel efter senaste nyheten som dök upp för några dagar sedan:

Telefoner som inte kan ringa nödsamtal via 4G/5G måste blockeras efter PTS-beslut

Är det någon här på iFokus som blivit drabbade? Både SVT och TV4 tog ju upp nyheten i alla nyhetssändningar i förrgår dvs söndags 30 dec.

Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top