Mobilen startar om.
Jag har en Samsung Galaxy A51.
Sista dagarna har den börjat stänga ner sig mitt under tiden jag t.ex är på iFokus, läser tidningen, spelar något spel mm.
Idag har det hänt 7-8 gånger ungefär.
Den gör liksom en omstart.
Jag har kollat om det finns några uppdateringar men hittar inga.
Jag har kollat om det finns tillräckligt med utrymme och det är heller inga problem.
Vad kan det bero på tro?
/Maria
- Redigerat 2024-12-05 18:59 av Maria
Har du även kollat att du har uppdaterat alla appar?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Hur kollar man det ?
/Maria
Kolla via Google play;
Aha. Jag har tidigare aktiverat att de ska uppdateras automatiskt och det brukar de göra.
/Maria
Jag har googlat runt nu och tror att den börjar bli gammal.
Jag kan inte minnas när jag köpte den men vet att jag bytt batteri en gång.
Det verkar som livslängden inte är så lång på en Android jämfört med iPhone.
Jag använder telefonen väldigt mycket också.
Synd för jag har varit väldigt nöjd med denna apparat😉
/Maria
Ok - det är trist om det skulle vara så.
Alltid jobbigt med nya saker förmodligen skulle du kunna göra en återstart av mobilen men det vågar jag inte tipsa om! 😊
Märkligt att din gör så. Vet inte vad det kan bero på. Har både en Galaxy A5 och en A52. Ingen av dem startar om av sig själv. Uppdateringarna sker automatiskt. Om det är en systemuppdatering får jag ett meddelande om jag vill uppdatera direkt eller skjuta upp den.
Här är lite tips:
https://support.google.com/android/answer/7664448?hl=sv
https://gofixit.io/blog/samsung-telefon-forts%C3%A4tter-starta-om-hur-fixar-man-det
Det kan tydligen även bero på batteriet:
Oftast är den skyldige batteriet - när de når slutet av sin livslängd orsakar batterier ofta prestandaproblem som att telefonen överhettas eller startas om. Andra problem rör programvaran som körs på din telefon eller dina konfigurationsinställningar.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#7 Jag har varit på ett ställe "Fix my phone" eller liknande idag.
Killen där trodde också på batteriet. Han kunde se något glapp hur han nu gjorde det😉
Jag ska testa idag med att ha laddaren i hela tiden.
Hans förslag var att återvända till där jag bytte batteriet. Han tyckte inte jag skulle behöva köpa ny telefon.
Jag kan bara inte komma ihåg när jag bytte batteri och jag har givetvis inte kvar kvitto.
/Maria
Det var ju både bra och dåliga nyheter - hoppas att det ordnar upp sig.
Nu har jag bestämt mig. Det får bli en ny telefon.
Den har redan startat om fyra gånger med laddaren igång.😡
/Maria
Pratade med sonen nyss och den startade om två gånger under samtalet.
Så kan man ju inte ha det.
/Maria
Klokt beslut - innan den rasar helt!
#10: Synd att det tydligen inte var batteriet, men håller med Pyttelite att det är bättre att byta nu innan den slutar fungera helt och hållet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Synd men något man bara måste ha.
Sista halvåret har varit dyrt för mig😉 Tandläkaren, nya glasögon och nu mobilen.
/Maria
#14: Ja, när det väl börjar brukar det bli ett helt stim. 😖
#14 Ja det är konstigt.
/Maria
Nu har jag köpt en Galaxy A55.🙂
På måndag ska sonen hjälpa mig att flytta över allt.
Min man har en likadan men jag köpte en annan färg på fodralet så vi inte tar fel.
/Maria
Nu skriver jag med min nya mobil😃
/Maria
#18: Tjusigt!
Sonen hjälpte till och det tog sin tid eftersom den startade om hela tiden.
Han försökte med laddare i men det var värdelöst
Kylde ner telefonen på golvet i uterummet och då fungerade det bättre.
Känns som den var på väg att rasa helt.
/Maria
#21: Perfekt - det kanske blir en Adventskalenderbild så småningom.
https://krukvaxter.ifokus.se/discussion/1599051/adventskalender-2024-
#18: 👍😊
#20: Inte den nya mobilen också väl?
#20 Nej nej. Det var när han skulle föra över allt mellan mobilerna som den gamla krånglade
/Maria
#25: Aha, då förstår jag. Funkade det att få över något åtminstone?
Allting är överfört så det var inga problem mer än tiden det tog.
/Maria
#27: Så bra. Jo, jag minns att det tog tid, men det hade tagit väldigt mycket längre tid att manuellt installera allt, så det är en bra funktion.