Android iFokus

Android

Etikettoperativsystem
Läst 1826 ggr
sofie292
0

Nån uppdatering snart?

Någon som vet om det kommer nån liten uppdatering tll Lollipop snart? Jag trivs verkligen inte med det, jag har inte gjort det en enda gång sen jag uppdaterade. Det som är jobbig för mig (som synskadad) är att man inte kan välja om man vill ha menyerna i svart eller vit.. Visst, man kan invertera färgerna men det blir så krångligt. Så, finns det nån som vet när nästa uppdatering kommer, och om den är bättre än den nuvarande på alla möjliga sätt?

frozentwilight.blogg.se

Razzora
0

Vad har du för telefon Sofie? Svårt att säga om det kommer att komma eller om det redan har kommit en uppdatering då jag inte vet vad det är för telefon du har. Ofta så brukar det komma någon mindre uppdatering efter någon månad eller så.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[kissidor]
1

det har inte kommit så många uppdateringar av googles grundversion av lollipop än, de är bara uppe på 5.02 och de enda som har nytta av den är nexus 7 så tom nexus 6 och nexus 9 kör fortfarande 5.01. det finns en bugg i den som drabbar vissa enheter, som väntas lösas med 5.03 som borde släppas snart av google - men jag vet inte när det innebär att den kommer till din telefon, och hursomhelst så tvivlar jag på att det blir några större förändringar i den.

men googlar man lite så ser man att det är många fler än du som är missnöjda med den vita bakgrunden (jag hade också föredragit svart, åtminstone på natten) så vi får väl hoppas att google hör bön och inför en valmöjlighet 🙂

sofie292
0

Jag har en LG Nexus 5, så den är kanske för gammal eller? Jag har ju, självklart, laddat ner Lollipop, men jag önskar lite att jag inte gjort det..

frozentwilight.blogg.se

[kissidor]
0

Nejdå, med en Nexus 5 är det ju klart att du får en uppdatering så fort det finns en. Men du vet vi hade ju ingen aning om vad du satt med för telefon - jag tänkte kanske en s5 eller g3 - Nexus 5 är ju inte så vanlig modell utom i "androidnördkretsar" 🙂. Men då får vi helt enkelt hoppas att google hör bön och i framtiden lägger in en möjlighet att toggla till den gamla svarta bakgrunden. Och annars så eftersom det är en Nexus du har så kan du ju faktiskt hyfsat enkelt byta tillbaka till 4.4 (eller en 5.0-baserad custom ROM fast med möjlighet till svart bakgrund, det kommer säkert en sån).