Android iFokus

Android

Etikettköpråd
Läst 2860 ggr
[Thiah]
0

billig telefon men bra kamera?

Har nu en samsung 4 mini. Stackarn har åkt lite i golvet och börjar nu tröttna på sitt liv med mig. Därför funderar jag på att skaffa en ny. Eftersom livslängden för mobiler som bor med mig inte är värst lång så vill jag inte lägga en massa pengar på en ny. Däremot vill jag denna gång gärna ha en bra kamera. Någon som har bra tips? Märken kvittar men det måste vara android.

[kissidor]
0

testa en sony xperia compact kanske 🙂? de har bra kameror, bra prestanda i största allmänhet - och tål om inte golvtappningar så åtminstone vatten bättre än en s4 mini. z1 compact som kom förra hösten är det ganska bra pris på nu http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2426767 , och z3 compact har nyss lanserats och dyker väl upp i svenska butiker snart. valde också att hänvisa till den eftersom det faktum att du har en s4 mini nu säger mig att du nog inte vill ha en i det allra fläskigaste formatet. 

men lg g2 som också kom i höstas och måste ha varit förra årets bästa och mest extremt prisvärda mobil är fortfarande bra och prisvärd http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2114508 . den är rätt så stor, men lg lyckades sjukt bra med att minimera döyta i den så den tar inte sååå mycket plats ändå. 

men eventuellt tycker du att de kostar lite för mycket? problemet är isf att en bra kamera lär du inte få nämnvärt under 3000 🤔. det är liksom bland det första de snålar in på när de ska spara in på kostnaderna

MichaelE
0

Vill du ha en riktigt billig telefon så har du Zenfone 4, tyvärr finns den bara hos Tre. Enda riktiga nackdelen med den är kameran.

[Thiah]
0

Bor i finland så tre är ingen ide. 300e (eller ha 3000kr) kan jag nog ge i värsta fall. Denna mini höll ju i lite över ett år iaf… haha Vill ändå ha en fungerande och bra telefon. Ska kolla in experia

Razzora
0

Det du också får tänka på Thiah är att du får köpa dig ett bra fodral till vilken mobiltelefon som du än väljer. För jag är också tyvärr en utav dom som tappar sina telefoner stup i kvarten och ett bra fodral har räddat mina telefoner många många gånger.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Thiah]
0

Jag brukar ha ett bra fodral. Tack för rådet/ påminnelsen :)