Google Play och Mina appar
Är det nån av er som vet hur man tar bort appar i "mina appar" 🤔
Jag har letat så ögonen blöder, men icke då 😕
nej men det har nog sin enkla förklaring i att man inte kan det, tyvärr 😕
Kan man inte 😮
nä det tror jag inte. varför vill du, helt enkelt för att det börjar bli oöverskådligt med alla du nånsin testat eller?
japp + sen om jag vill reseta telefonen så vill jag ju inte få alla appar till telefonen precis 😕
nä det är lite drygt att den börjar tokladda in allt man nånsin haft 😓, men det är ju inte som att man inte hinner stoppa den automatiska nedladdningen innan den kommit särskilt långt 🙂
Jag får maila google och fråga helt enkelt. För sån tavla kan de väl inte göra att det inte går att kasta valfria nedladdade appar 🤔
Fast å andra sidan så vette tusan om de bryr sig på google. Jag råka hitta en mindre lämplig bild på google och mailade de att de bör ta bort den, och jag har ej fått svar än om det och det är väl några dagar sen jag skickade mailet.
Hade jag inte haft en del köp-appar så hade jag ju bara kunnat starta nytt konto.
Kan du inte bara avinstallera de appar du inte vill ha kvar? Eller kommer även avinstallerade appar tillbaka efter det att mobilen fabriksåterställs? Isf har jag avinstallerat ett antal appar helt i onödan…
Google funkar ju som så att de installerar apparna per automatik om man tex har återställt telefonen.
Men det kan ju vara som så här oxå, att google vet vilka appar man avinstallerat manuellt och då ej installerar de. eftersom google är mästare på att sniffa information, så lär de nog veta vilka appar man ahr installerade ☝️
Det måste väl gå att avinstallera appar för gott. Annars skulle ju telefonens minne bli fullt varje gång man fabriksåterställer telefonen. Iaf om man har installerat många appar. Kan man inte gå in på sitt google-konto och se vilka appar som ligger där? I iTunes kan man iaf se vilka appar man installerat från App Store. Man kan även installera och avinstallera appar från iTunes om jag inte missminner mig. Men det kanske inte funkar på motsvarande sätt med Google.
Ja avinstallera i telefonen ja, men på google?
Jag ser ju alla appar i google play som jag installerat, men jag vill rensa den listan och det verkar inte gå. 😕
Ok, ja då vet jag inte. När jag senast fabriksåterställde min mobil rymdes alla appar i telefonminnet. Nu har jag flera appar och de får inte plats så jag har avinstallerat flera från telefonen. Men jag hoppas att det är som du skrev i #8, att Google känner av vilka appar man avinstallerat och att dessa inte läggs tillbaka. Annars blir det kaos i min mobil nästa gång jag återställer den.
jag har faktiskt för mig att den försöker återinstallera allt man nånsin haft, eller så är det bara för att jag har mitt konto i flera enheter som har olika appar installerade som jag upplever att den hämtar "allt". och med tanke på det att man kan ha flera enheter med samma konto så vore det ju svårt att få till nåt som garanterat blev automatiskt rätt för just den specifika enheten isf.
men som jag sa i #5, ni hinner ju med lätthet stoppa den automatiska hämtningen innan den hunnit särskilt långt!
Det här har jag inte tänkt på tidigare men du har rätt VSK att det verkar inte som att det går att ta bort någon av "mina appar" på play.
Har också suttit och tittat runt en stund men där finns ingen funktion för detta.
Det borde ju inte vara så svårt för Google att fixa en sådan funktion.
(Dom får kanske inte för NSA *lol*).
Bästa hälsningar,
Bertil
😭
Jag har kollat med en kompis som kan det mesta om sånt här. Han sa att apparna precis som VSK märkt och som Kissidor berättade för oss, att appar inte går att ta bort i Google. Han sa även att efter en fabriksåterställning återinstalleras apparna såsom de var vid det senaste tillfället då de sparades i molnet. Han brukar ha rätt, men jag kan naturligtvis inte garantera någonting.
Tack för info, men hur vet man vad som är den sista sparade kopian då?
Det håller Google reda på. Går automatiskt alltså.
Dock sparas inte inställningar i appar, tex uppnådda levlar. Jag tror att man på något sätt i vissa spel kan spara inställningar i appar på sd-kort, men vet inte hur. Om man sparar i Kies tror jag att man kan välja "spara övriga. Inställningar". Men inte säker på det heller. Har lärt mig att man ska räkna med att alla inställningar i appar går förlorade vid fabriksåterställning och de som ev blir kvar får man räkna som bonus.
Eller om man är petig som mig själv och vill ha koll på vilka appar som installeras så bockar man ur den där rutan om att google ska säkerhetskopiera ens appar m.m
och istället använder en app som sparar APK filerna så man sen kan installera om apparna själv
APK-filer? Förklara gärna. Är det så väl att inställningaarna i apparn sparas på detta sätt?
Installationsfilerna. .exe på Windowsspråk.
När du lägger till ditt google konto efter en fabrikåterställning så kan du välja (om jag inte minns helt fel) att ta ner alla apparna som man hade innan. Då kan man sedan välja om man vill själv ha ner de apparna som man känner för. Det är i alla fall så jag har gjort varje gång jag har fabriksåterställt antingen plattan eller telefonen.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Ja men då låter det som att jag skall återställa luren sen när 4.4 kommer ☝️
😃
Tack för mkt mkt trevlig info 👍
#22 Ja det kommer jag också att göra när 4.4 kommer till min lur i slutet av mars.. längtar så mycket!!
Det var så lite så 🙂
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
#23 det är en mycket god idé att göra det…
nu uppdaterade jag för ett tag sen i för sig 2.3 till 4.0 men jag fick enorma problem med apparna och allt i telefonen men efter en återställning så fungerar nu allt som det ska igen