Överföra speldata till en ny mobil
Undrar hur jag kan föra över all speldata från den gamla mobilen till den nya utan att behöva börja om på spelen?
Det gäller mellan den desire till en one x.
Har du testat att bara kopiera spelmappen från Desiren till One X:en?
Vänlig hälsning, Martin
När jag kopplar in one x i datorn så blir den en mediaspelare och inte ett lagringsmedia. Så mapparna är helt tomma och kan inte kopiera in något i dem heller. SÅ jag vet inte hur jag ska göra?
Vet inte hur det är med One X.
När jag kopplade min tidigare lur Sensation till datorn så fick jag olika alternativ att välja på där ett var att den lade sig som en enhet på datorn så att jag kunde nåde kopiera och sedan klistra in både bilder, musik och annat på båda hållen.
Nåväl, One X kanske inte fungerar på det sättet.
Bästa hälsningar,
Bertil
såvitt jag vet så krävs det att man rootar telefonen….
#2 jag är mycket tveksam till att detta skulle fungera….
har själv en orootad telefon och efter uppdatering och återställning så var det bara att börja om på spelen….
Det beror nog på vilket spel det är, och var det lagrar sin data.
Du kan ju först berätta vilket spel det handlar om, så kanske man kan googla på det. Annars kan du kolla i datadata-mappen på din telefon, om det finns en mapp med samma namn som ditt spel, där lagras oftast användarspecifika inställningar. Eller så kan du helt enkelt testa att flytta över spelmappen till en annan telefon tillfälligt, t ex en kompis. Om det funkar så är det klart ju.
Det gäller spelet Dinosaur war.
Inställningar -> Allmänt -> PC anslutning -> Välj USB anslutning Där kan du välja MediaSynkroniserien eller om du har den vald så kanske du ska använda HTC-Mjukvara istället för att se om du kan få ner mappen på det sättet.
Inställningar -> Allmänt -> PC anslutning -> Fråga vid anslutning , kryssar du för denna inställning så får du upp en ruta varje gång du kopplar in den till datorn om vad det är du vill göra med telefonen, om du vill ladda eller koppla den till HTC-mjukvaran osv.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se