Problem med meddelandefältet
Uppdaterade min S3 igår. Efter att jag gjorde det poppade de här pilarna i meddelandefältet upp (heter det ens meddelandefält? Högst upp iaf!). Går jag in på de så är det bilder som laddat ner för evigheter sen och inte ens är kvar på telefonen. Klicka bort de fungerar, men de dyker upp på nytt, om och om igen. Hur blir jag av med dessa?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
men om du inte klickar bort dem, utan klickar på dem, får du inte valet att avbryta då? varifrån laddas de förresten?
#1: Med risk för att låta askorkad fick jag precis lära mig att man raderar de genom att dra de åt sidan - jag brukar klicka på de och stänga ner när jag vill ta bort nånting… Vilket i det här fallet bara gav ett felmeddelande, för bilderna finns ju inte i telefonen.
Nu verkar det ha funkat däremot! 😃
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Hepp, nu dök de upp igen… Samma filer som innan, som inte går att öppna eller ta bort. Eller ja, ta bort går ju men de dyker ju upp på nytt igen. Vad ska jag göra?
alltså jag fattar inte riktigt vad det är för filer och vilket program som försöker hämta dem varifrån 🤔. kan du ta en skärmdump och lägga upp nästa gång det kommer upp? en med "gardinen neddragen" alltså, hoppas du fattar vad jag menar med det 😊
Det är bilder jag sparat från internet bara.
Skärmdump dyker upp så snart symbolerna dyker upp igen :)
ok, en chansning bara - om du går in i inställningar/programhanteraren/alla och väljer programmet nedladdningar, och rensar cache och data om det finns något där
Finns ingenting där nej, helt tomt på både cache och data
ja det var bara en chansning som sagt 😕
Skadar aldrig att chansa! 🙂
Nu har de dykt upp igen, så här kommer skärmdump!
jadu gulzebra, jag blir tyvärr inte klok på detta 😕 - men det har varit en hel del problem i samband med uppdateringen till 4.3 av sgs3, småskumma saker av varierande slag. och många av dem har lösts med att man har gjort en fabriksåterställning efter uppdateringen, så tyvärr kan jag nog inte rekommendera nåt annat. har du väldigt mycket appar och inställningar så kan det vara en del jobb med att lägga tillbaks allt efteråt, men om du ser till att du har säkerhetskopierat med både google-kontot och samsung-kontot (samt alla bilder och sånt till datorn eller molnet förstås) så ska väl det mesta komma tillbaks i alla fall
#10: Ah, vad drygt :/ Får se om man orkar göra en återställning sen då. Nån katastrof är det ju inte iaf, apparna kan man ju alltid dra ner på nytt tex :)
Är egentligen rekommenderat att alltid göra fabriksåterställning av en telefon om det kommyt nyare version av OS om jag inte minns helt galet. Dock så orkar de flesta inte göra det.
Så sant VSK!
🚬😃
Sedärja 🙂
Men hur är det förresten om jag gör en fabriksåterställning nu - vilket OS kommer jag ha då, kommer jag kunna uppgradera sen till den jag hade innan jag uppgraderade nu?
Du får ju det senaste som du laddat ned/uppgraderat till.
Exakt samma version mao.
Jahaaa, jag trodde man typ… "Tog bort" det eller hur man säger, liksom återställer luren till det ursprungliga även på den fronten. Nej jag är inte alls vansinnigt oteknisk… 😛
Vet du om det orsakas av att du öppnar upp något program? Tänkte på om du har någon webbläsare som när du öppnar upp som då sätter igång att ta ner bilderna.
Det var bara en tanke jag fick..🤔
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
#18: De poppar upp oavsett.
Gud, borde ta tag i det och prova en återställning framöver… 😛
Då är det nog tyvärr en fabriksåterställning som gäller, glöm inte bort att spara ner allt som du vill ha kvar antingen på datorn eller på ett SD kort (om din telefon har en sådan), glöm ej heller att ta bort SD kortet innan du gör en fabriksåterställning, utifall att det skulle hända något.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Will do 🙂