Android iFokus

Android

Etikett: appar
Läst 11899 ggr
iSawa
0

Flytta appar till SD på S3 4g och s4 4g

Hej, undrar hur man gör för att flytta appar till SD kortet?

Har appen Apps 2 SD som visar att jag har massa appar som kan flyttas men jag får inte alternativet.

Någon som vet hur man gör?

[kissidor]
0

tyvärr isawa så går inte det på de samsungarna 😕, eftersom det interna lagringsutrymmet på dem av telefonen uppfattas som ett internt sd-kort, och det är alltså bara där de hamnar. det finns säkert custom roms som har möjligheten att flytta dem till det externa dock om du är intresserad av att göra något så genomgripande åt det. men de 9-10GB som du har, räcker inte de till apparna tycker du? flytta appar var man ju mest angelägen om på den tiden då man kunde ha typ bara ett par hundra MB internt lagringsutrymme till appar Förskräckt.

ru4real
0

Nja, inte helt sant. Nu har jag visserligen rootat min samsung och kör customrom, men jag hade tidigare app2sd och det fungerade utmärkt att flytta appar till det löstagabara minneskortet.

Sen tycker jag det är oerhört förvirrande med deras "interna" sd-kort, ibland vet jag inte riktigt var saker hamnar. Hade varit enklare om de hade följt standard och haft internt minne och externt minne. Simplare.

[kissidor]
0

men vilken samsung hade du då ru4real? och vilken androidversion körde den då? jag har visserligen inte app2sd installerad men den kan ju inte flytta nåt som inte går att flytta i programhanteraren väl? och jag hittar ingenting som låter sig flyttas i vare sig min sgs4 eller sgn2 🤔

ru4real
1

Har en gammal s 1900, men där funkade det utan problem, Men, kommer ju inte ihåg om det var innan eller efter root. Men alla program går inte att flytta, t ex sådana som kräver att systemet vet att de är startade.

[kissidor]
0

s1900, vad hundan är det för nån 🤔? försökte googla på det men fick ändå inte fram nåt. hursomhelst så är det de nyare samsungarna detta gäller så jag vidhåller nog det jag skrev i #1, alltså att det går inte på de samsungarna som isawa frågar om (eller andra nyare som tex sgn2 - vet dock inte från och med vilken modell det blev såhär eftersom jag aldrig såg nån anledning att försöka flytta över dem på min sgs2.)

alla mina är rootade så det räcker inte med det, utan man måste ha en custom rom som ger stöd för det.. och sen förstås som du säger kan ju inte alla appar flyttas ändå men det tror jag TS också har fullt klart för sig 🙂.

ru4real
0

Skrev nog fel i hastigheten. Det skall vara Galaxy S (http://wiki.cyanogenmod.org/w/Galaxysmtd_Info)

[kissidor]
0

ok, ja på den förstår jag att det funkade finfint, men som sagt tyvärr inte på de nyaste. vilket är lite tokigt i och med att de fortfarande kommer med 16GB men systemet tar större och större del av det. fast de ca 9GB som sgs4 har kvar till appar räcker i och för sig fortfarande mycket väl till för mig, men det finns säkert en och annan som har problem med det även om  de måste vara i minoritet.

iSawa
0

Okej, tack för alla svar. Det hade bara vart skönt att kunna flytta :)

[kissidor]
0

jo har man ett sd-kort på 32 eller 64GB så är det klart att det hade känts extra tryggt att kunna flytta apparna dit, då hade man verkligen inte behövt fundera över utrymmet alls 🙂. men som sagt för de absolut allra flesta räcker det mycket gott och väl till, men det finns ju spel som drar 1-2GB och det är klart att vill man prompt ha flera såna installerade samtidigt måste man väl se sig om efter en annan telefon.

[kissidor]
1

goda nyheter på gång, ryktesvis iaf - kolla denna blänkare på swedroid: http://www.swedroid.se/ny-uppdatering-pa-gang-till-galaxy-s4-later-appar-flyttas-till-minneskort/ 🙂!

[VSK]
0

WOW äntligen 🙂

inte för att jag behöver den funktionen men det är ju alltid kul med ny uppdatering.

iSawa
0

Härligt då äe det bara att hålla tummarna för att det stämmer =)

[kissidor]
0

uppdateringen i fråga är nu släppt i Tyskland, så ryktet stämmer i alla fall, nu är det bara att vänta och se hur länge det dröjer innan det når oss 🙂