Android iFokus

Android

Etikettappar
Läst 8446 ggr
pistenbully
2012-12-12 19:29
0

Mail tjänst?

Några tips på en bra och gratis mail app som fungerar med Hotmail? Jag blir galen på den som kommer standard med mobilen, Sony Xperia, då den plingar varje dag att det kommit nya meddelanden trotts att det är mail som är lästa och besvarade för länge sedan. Irriterande!

[kissidor]
2012-12-12 19:40
0

ja du pistenbully, jag vet inte om den jag har är så bra heller: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hotmail.Z7 , men den funkar för det mesta iaf. fast det ska sägas att jag använder den mest för att få avisering om mail och kanske snabbkolla, sen läser och svarar jag helst på datorn. men det gör jag iofs helst med yahoo och gmail också, jag tycker ingen av de där mailapparna är så värst underbara att använda i mobilen - men däremot är det underbart att de alls finns så att man alltid är uppdaterad Flört

Jonsson9
2012-12-12 19:51
0

#1 Din länk fungera inte för mig Kissidor.. :(

Jag är lite förbannad på alla dessa mail-appar. Speciellt den som följer med Sony Xperia telefonerna ja!

Alla mail-appar verkar leva sina egna liv, dåliga på att uppdateras och visa om mailen är lästa eller inte.

Och att hotmails egna app ser ut och fungerar som om den var programmerad för 5 år sen är ju bara pinsamt. Oskyldig

Vänlig hälsning, Martin

[kissidor]
2012-12-12 19:53
0

nej den funkar inte för mig heller jonsson, undrar varför - provar igen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hotmail.Z7

Jonsson9
2012-12-12 20:02
0

Där var nog ett mellanslag med i slutet av länken, nu funkar det! :)

Det var den jag menade med hotmails-app… Vad tänker dom på?! Obestämd

Vänlig hälsning, Martin

[kissidor]
2012-12-12 20:07
0

ja som sagt… nu har jag inte hotmail själv utan det är det dottern som har, så jag bryr mig inte supermycket - men som sagt de andra mailapparna är inga höjdare heller. men yahoo-appen fick faktiskt en uppdatering idag som ser riktigt hyfsad ut, ljusår bättre än hotmail iaf. men de skulle ju lägga ner hotmail, kanske därför den är så B, att de inte velat satsa på den?

pistenbully
2012-12-13 07:04
0

Tack för tipsen! Jag ska ladda ner den appen och prova. Jag har endast Internet i mobilen så kan tyvärr inte läsa mailen på datorn, hur mycket jag än till de.

Jonsson9
2012-12-13 09:29
0

Jag använder min webbläsare (dolphin-browser) till att gå in på hotmail och kolla min mail på det viset. Man kan ju också skapa ett bokmärke på sin hemskärm så kan man snabbt komma åt den.

Vänlig hälsning, Martin

[kissidor]
2012-12-13 10:11
0

ja så gör jag också med hotmail just för att appen är så kass - vi har webbsidan som ett bokmärke i webbläsaren ifall man vill göra nåt mer just då än att bara snabbt läsa ett kort meddelande och snabbt svara lika kort på det.

riktigt så sunkig är inte yahoo, den mailappen funkar ändå godtagbart

MichaelE
2012-12-13 10:57
0

Bästa mejl appen (såvida man inte har HTC med Sense 4):

K-9 Mail

[RadioMG]
2012-12-13 16:04
0

gmail? Installera appen, lägg till önskade konto! Kan hända man får logga in på gmail.com och göra det där, minns inte riktigt. Men smidigt är det!

pistenbully
2012-12-13 18:17
0

#11 men Hotmail fungerar väl inte på den tjänsten? :-o Jag var in och kollade denna nu men kan inte lägga till något konto än de som redan finns.

bamse6311
2013-03-06 15:35
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kanske den här tråden inte är så aktuell längre men ändå.

Jag har både Hotmail/Outlook samt Gmail och tycker att båda funkar utmärkt.

Bästa hälsningar,

Bertil

pistenbully
2013-03-06 18:11
0

#12 tack Bertil för ditt svar! Använder för tillfället den mailprogrammet. Det får duga tills något bättre kommit upp. Fungerar denna även när man bytt till Outlook? Finns det någon bättre app för just den?

bamse6311
2013-03-06 18:18
0

Visst funkar det för Outlook. Jag skaffade mig en Outlook-adress ganska snart efter att dom lanserat den och berättade att Hotmail så småningom skulle försvinna.

Jag får fortfarande mail till min gamla hotmailadress från sådana som inte ändrat den och dom kommer till samma inkorg så det är inga som helst problem.

Dessutom så tycker jag att det är ett bra mailprogram för smartphone.

Bästa hälsningar,
Bertil

Militeren
2013-03-07 12:01
0

Något som är superbra som jag tycker är bäst är incredimail, läser all post där o mycket bättre än andra som finns, den fungerar med vilken mail man än har.

http://www.incredimail.com/swedish/download/

Militeren
2013-03-07 12:05
0

oj förlåt de var inte till mob