Android iFokus

Android

Etikettoff-topic
Läst 4620 ggr
StarryNight
3

Fysiskt tangentbord, nya modeller?

Hejsan,

-Någon som vet om det kommer det dyka upp nya smartphones med tangenter? Glad

Jag har idag Xperia pro (stora) och är nöjd, men den lär ju dö tillslut den med..och jag vill klart ha tangenter igen, det är betydligt bekvämare när man skriver små korta dokument tycker jag!

Mvh StarryNight

Djuren framför allt, alltid!

MichaelE
0

Tyvärr är den marknaden utdöende. Om man tittar på Swedroids hemsida så finnerm an väldigt lite om just dessa Qwerty Androids.

Swedroid/qwerty

Motorola Photon Q ser ju tyvärr inte ut att komma till SVerige.

[kissidor]
0

har du testat nån smart tangentbordsapp starrynight?

swiftkey 3 och swype beta är de populäraste och de bästa var och en i sin genre - swiftkey av prediktionstyp och swype av… ja swypetyp Skrattande. med minsta lilla träning har jag väldigt svårt att tänka mig att nån skulle skriva långsammare med en av dem än med ett fysiskt tangentbord i miniformat Flört

StarryNight
0

men fortfarande blir ju skärmen mindre eller hur? så hur ser man då helheten i det man skriver?

MichaelE
0

Jag använder SlideIT Keyboard som är en av de allra bästa och som dessutom kan anpassas så att den tar upp en tredjedel eller en fjärdedel.

StarryNight
0

okej..får vårda min telefon ömt helt enkelt. :(

Verkar som det finns fler modeller utomlands, kanske går att importera eller har jag fel?

[kissidor]
0

ok starrynight, det var det du var ute efter Glad. tja tangentbordet tar lite drygt en tredjedel av min skärm, men jag döljer det helt enkelt när jag vill läsa igenom det jag skrivit om det är långt.

Jonsson9
0

Xperia Pro har ju ganska liten skärm, om du köper en med stor skärm så kan du ju ha tangentbordet på skärmen och ändå se helheten, kanske? Skrattande

Vänlig hälsning, Martin

Per Strandh
1

Har oxå en Xperia Pro - köpte den när den kom.

Skulle nog vilja ha en qwerty telefon som kan användas med en hand. (typ Blackberry)
Med Xperias "liggande " tangentbord så måste man använda båda tummarna när man skriver.
Funkar inte så bra när man SMS:ar i bilen Oskyldig

Så kommer det en sådan med ÅÄÖ blir jag glad.