Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3889 ggr
Jonsson9
9/17/12, 12:27 PM

LED-lampa som styrs via smartphone

En LED-lampa som styrs via smartphonen genom ett wifi-nätverk. Jag tycker det låter mycket intressant, om det nu fungerar så bra som det visas.

För $69 + $5 kan man få en lampa om man stödjer projektet som ligger på kickstarter. Vilket är cirka 490 kr.

Vad tror ni, finns det potential? Kanske vid ett lägre pris? Tungan ute

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
MichaelE
9/17/12, 1:06 PM
#1

Potential kan väl finnas, men jag ser inga problem att bygga detta själv till Android. Detta är just för Iphone och frågan är om ens det kommer till Android (många smarta lösningar gör inte det).

Jonsson9
9/17/12, 1:10 PM
#2

Nejdå, finns till både Iphone och Android.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
9/17/12, 2:20 PM
#3

androidstyrt mysljus, jag gillar Glad. tänker du köpa en lampa jonsson? jag är ganska sugen faktiskt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
9/17/12, 2:28 PM
#4

Jag tänkte köpa en innan jag såg priset. ;) Som student känner jag mig inte så rik. :p

Tycker du ska köpa en och skriva en recension här! ;)

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
9/17/12, 4:08 PM
#5

#2 Okej, titta på videon utan ljud. Skulle nog kunna knåpa ihop något liknande Skrattande

Ser nu att det är en Samsung GSIII han håller i. Trodde det var en Ihone (såg inte hela videon heller).

kissidor
9/17/12, 5:08 PM
#6

det kan du säkert michael, men det är väl själva lampan som kostar inte appen? eller har jag fattat fel?

hursomhelst så får man inte lampan förrän i mars nästa år ser jag, så du får vänta lite på recensionen jonsson Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
9/17/12, 9:11 PM
#7

Haha, jasså. :p Blir det köp för dig då?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
9/17/12, 9:34 PM
#8

det blev det ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
9/17/12, 9:41 PM
#9

Nice! =) Jag väntar på recensionen. Haha! Flört

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
9/18/12, 11:27 AM
#10

Ett hemmabygge, visst krävs det lite skills men det går och blir mycket billigare.

Jonsson9
9/18/12, 11:35 AM
#11

#10: Är ju dock bluetooth med sämre räckvidd. Ingen beat till musik.

Det är klart man kan bygga allt med de rätta skillsen. Flört

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
9/18/12, 11:40 AM
#12

#11 Det beror på vilken version av Bluetooth. Vanlig BT räcker 10m och vissa klarar av 100m, tyvärr gör inte mobilen det.

Så i ett hus räcker det gott och väl.

Upp till toppen
Annons: