Annons:
Etikettappar
Läst 5523 ggr
Jonsson9
2012-09-01 11:40

Tomtom app äntligen till Android

IFA-mässan är i full gång, och många är produkterna som visas upp.

Tomtom är en välkänd gps navigator, som nu, tre år efter appen till iphone släpper sin Android app.

Kul för Android, då Tomtoms navigator har så bra omdömen med sig.

Kartorna lagras på sd-kortet så man slipper tanka ner dom när man tex. är utomlands. IQ-traffic är också en funktion som kommer finnas med i Androidversionen, den räknar ut den bästa/snabbaste vägen beräknat på andras historik.

Källa: mobil.se

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2012-09-01 12:14
#1

hur stort utrymme tar europakartor då?

jag är tvärless på min nya garmin-gps som bara hänger sig och konstrar, hade tänkte skaffa en bilhållare till telefonen och sen testa telia navigator eftersom jag fick det gratis ett år sist jag förlängde mitt abonnemang, men det vore ju intressant att testa den här med om telia navigator inte är nåt att ha.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-09-01 12:24
#2

Till iphone tar Europakartan 1,83 GB.

Med ett pris på 849 kr! FörvånadGuld i mun

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-09-01 15:56
#3

Fina grejer men är dock lite dyra dock

MichaelE
2012-09-03 15:57
#4

Google Maps Navigator duger, den hittar på metern!

[Nathalie62]
2012-09-03 16:11
#5

#2, Ska höra med en bekant, hon köpte också någon liknande navigator men priset låg på cirka 500 kronor, ska höra med henne vad den hette.

kissidor
2012-09-03 16:29
#6

men hur funkar google maps navigator att köra bil efter då, är den som en "riktig" gps?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
MichaelE
2012-09-03 16:43
#7

#6 Jag använder Google Maps Navigator inom mitt yrke och den hittar som sagt på metern och man kan stänga av röstguidningen (den pratar flytande svenska) och är dessutom snabb på att uppdatera rutt ifall man tar en annan väg.

Ibland, ifall dessa Google Maps bilarna har varit famme, så kan man få bild på den angivna adressen när man är framme. Vilket kan vara användbart i de större orterna i Norrland när hälften av husen saknar nummerskyltar.

[Nathalie62]
2012-09-03 16:50
#8

Denna app vet jag flera som har och enligt deras erfarenheter är det den bästa på marknaden, den kostar 495 kronor men påtalar att det är värt det.
Navigon Europe

MichaelE
2012-09-03 16:54
#9

Min största fråga när det kommer till dessa betalnavigatorer, behöver man verkligen kasta ut så många pengar på appen när det finns en gratis, som har gratis uppdateringar på kartor.

För det är min stösta fråga, ingår uppdateringar på kartorna?

[Nathalie62]
2012-09-03 17:03
#10

#9, Inte i den jag länkade till, då ingår inga uppdateringar men samtidigt så räcker det ju att uppdatera en gång om året, (bara min personliga åsikt) och vad jag förstår så är gratisversionerna på navigator apparna inte så bra som det sägs, att det är stor skillnad. Jag använder det dock inte själv men vet med flera av mina nära och kära som tycker det.

MichaelE
2012-09-03 17:26
#11

#10 För min del är Googles bättre än de Navigatorerna (riktiga, inga appar) från Garmin och Navicon som jag har testat (testat professionelt i och med mitt yrke).

Den enda skillnaden jag vet är att man kan inte ställa in utseendet på pilen/bilen samt välja vilken typ av rutt.

Jag skulle överväga Googles över de som kostar eftersom den konstant förbättras och kartorna uppdateras väldigt ofta (fick med en rondell på kartan en gång trots att den inte var färdigbyggd!).

[Nathalie62]
2012-09-03 20:06
#12

#11, Det är ju vad man föredrar och hur mycket man bryr sig, dom som testat övriga anser att den jag länkade till var värt varje öre men det betyder ju inte att alla har någon användning för det och något som passar en själv men enligt tester så är det en av dom bästa navigatorna. Bland annat har dom också provat Google maps navigatorn men dom menar att det inte alls går att jämföra med Navigon europe.

MichaelE
2012-09-03 20:26
#13

#12 Intressant, förhoppningsvis är appen bättre än de fysiska navigatorerna jag har testat. För mig räcker Google Maps Navigation.

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-03 20:32
#14

#13, Skönt att den räcker utmärkt för dig Skrattande

MichaelE
2012-09-03 20:36
#15

#14 Absolut, med tanke på att jag använder den yrkesmässigt.

Upp till toppen
Annons: