Hålla in shift på androids tangentbord
Hej
Vet någon här om det är möjligt att hålla in shift-tangenten (den med en stor pil som pekar uppåt) på det digitala tangentbordet i android? Alltså om jag vill hålla in shift och sedan trycka på enter-tangenten samtidigt. Detta för att gå ned ett kortare steg när jag skriver med mobilen (vilket en viss sida kräver).🙂
Vore tacksam om någon visste. Det är ju lätt på ett fysiskt tangentbord, men vet inte om det går i android…
Det går att göra det men det blir bara enkel radmatning när man gör det:
Test
Test
Test
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#0 Kan bero lite på vilket tangentbord du använder. Har du installerat ett annat på din mobil har du det som kom med? Vilket märke är det på mobilen i så fall?
"I'm too old for this shit."
#3: Okej, jag använder orginaltangentbordet på min Sony Xperia 1. Kanske skulle man installera ett annat tangentbord och se om det funkar där😊 får söka i playbutiken och se vad som finns.
Använder själv Googles tangentbord, gboard.
Googlade lite, med just Wordpress så verkar det vara nåt som inte funkar än i alla fall, vad jag hittar. Du kan ju skriva det [br] men det verkar bero på vilken editor du använder. (Länge sen jag pillade med wordpress så vet inte exakt)
Tack, ändrade till kodredigerare i WordPress och lade till br i blocket, vilket gjorde att den hoppade ned ett steg som den skulle. Hade helt glömt bort den koden… Höll på lite med html i tonåren, men det var ett bra tag sedan nu. 🙂 Så det funkar hyfsat så, lite smått krångligt, men bättre än att det inte alls går!👍
Edit: märkte nu att html verkar funka här i iFokus också… Det visste jag inte.
- Redigerat 2022-07-14 20:01 av [snowy_]
#6 Så bra 🙂
#7: Jajemen 😊