Annons:
Läst 61 ggr
Pialinn
4/5/22, 6:54 PM

Alla mappar i Galleri borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag skulle öppna Galleri o kolla bilder var alla 50-60 mappar (kanske fler) borta. 12 finns kvar.

Har blivit nåt nytt! När jag trycker på Kontakta oss, hamnar jag hos Samsung MEMBERS. Nåt jag inte valt.

Vad kan ha hänt? Är beroende av mina mappar, med bilder o sparade saker. Finns dom nånstans i plattan och går att plocka fram?

Problemet är att jag befinner mej i Portugal.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Pialinn
4/6/22, 6:15 AM
#1

Fick PANIK igår kväll.

Tack o lov har jag SPARAT ALLA mapparna på SD-KORT.

DE 12 som är kvar är de jag sparat internt.

Skulle behöva kopiera de mappar på SD-kortet till Galleri, men vet inte hur jag gör

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Carmarino
4/6/22, 6:32 AM
#2

Vet inte om det finns något enklare sätt, men jag tror att du måste skapa nya mappar på SD-kortet och sedan markera alla filer i den motsvarande mappen internt och välja att flytta dem till mappen på SD-kortet.

Skulle rekommendera att du döper mapparna på SD-kortet till samma namn, men lägger till t.ex. en etta efter namnet för att kunna skilja dem åt. När du är klar med flytten raderar du de tomma mapparna på telefonen och tar bort ettan i mappnamnet på SD-kortet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pialinn
4/6/22, 12:06 PM
#3

#2: Nu behövde jag öppna en mapp som fanns med på de 12 som "fanns kvar" i Galleri.
NU finns ALLA mapparna i Galleri.

Fattar ingenting!

Kan "de" gjort ett försök för att få mej "gå med i" Samsung Members? Tryckte på "Avbryt" varje gång det dök upp.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Carmarino
4/6/22, 2:56 PM
#4

#3: Vet inte vad Samsung Members är. Tror inte jag är med i det. Har i alla fall inget minne av att jag fått upp någon information om det och jag hittar den inte bland mina appar. Tycker inte det borde ha något med mapparna i Galleri att göra, men jag vet inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tom
11/29/22, 11:43 AM
#5

Lite sent svar. Men har du inte någon molnlagring så råder jag dig absolut att skaffa en så att du slipper oroa dig för att bli av med bilder och minnen om en mobil skulle gå sönder eller tappas bort. De vanligaste är Googles och Microsoft om du har Android.

https://www.mobil.se/tester/jamforande-tester/jamforande-test-basta-molnlagringen-smart-och-saker-lagring-for-foton

Hälsningar från Tom

Bilderna i säkert förvar även om mobiltelefonen går sönder och tillgång till alla bilder och filmer du någonsin tagit utan att för den skull fylla telefonens lagring. Det är några fördelar med molnlagring.
Upp till toppen
Annons: