Nytt skadeprogram kan radera innehållet på din telefon
Än så länge inte så många kända fall i Sverige och laddar du ner appar i Google play och liknande större appbutiker där säkerheten är större är risken mindre att du drabbas av skadeprogrammet Brata.
En ny version har dykt upp som gör det enklare för hackare att komma åt inloggningsuppgifter och spåra användare via gps. Brata kan numera användas för att radera allt innehåll på androidenheter för att dölja den kriminella aktiviteten.
Läs artikeln i dess helhet: https://computersweden.idg.se/2.2683/1.761843/nytt-skadeprogram-kan-radera-innehallet-pa-din-mobil
Bild från Pixabay.
💖🧡💛💚💙💜
😮😲
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0: Laddar inte ner så många appar, och när jag gör det så är det från Google Play så jag hoppas jag är hyfsat skyddad från Brata. 😬
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2: Samma här!
Verkligen läskigt! Tekniken utveckkas hela tiden, till allas glädje, även de kriminellas.. 🙁
💖🧡💛💚💙💜