Android iFokus

Android

Läst 88 ggr
Novelia
0

Xiaomi, eller annan?

Jag ska köpa en ny telefon till min sambo. Han har blivit rekommenderad Xiaomi av flera vänner. Kan någon här hjälpa mig med vilken modell som är prisvärd? Min sambo är ingen prylnörd och behöver inte den dyraste modellen, men jag vill ge honom det bästa alternativet i budgetklassen. Han använder en del appar och behöver hyfsad batteritid eftersom att han ser en del på youtube, streamar och lyssnar på musik. Därtill skulle en bra kamera uppskattas. Han har en gammal huawei nu.

Vilken modell bör jag satsa på? Ju mer jag kollar desto mer snurrig blir jag.
Har kikat tex på dessa:

Xiaomi redme 10
Xiaomi Redmi Note 10S
Xiaomi Poco X3 Pro

Något annat förslag? Kan tänka mig att gå upp en lapp eller 2 OM det gör stor skillnad, men som sagt: han har inte höga krav på teknik annat än att det ska fungera.

I have no sympathy for people without empathy

_Fisken
0

Nya, enkla, Smartphones är häpnadsväckande dugliga. För övrigt, jag brukar kolla prisjakt.nu alt. pricerunner och se tidigare köpares omdömen.
Jag kollade Note telefonen och den hade fått bra omdöme.

Lite filter på prisjakt gav 3 modeller. Jag begärde av filtret att telefonen skulle ha en 3.5mm hörlursuttag. Alla telefoner har inte det längre.
Den telefon som sållades fram var Xiaomi Mi 10T Lite 64GB. Den hade fått höga användarbetyg. Prisjakt hade inte anv.omdömen så jag kollade telefonen på pricerunner.

https://www.prisjakt.nu/c/mobiltelefoner?438=32664%7C36421&9002=13951&b_100299=1&b_5649=1&brand=28366&r_114=0.734-6.7&r_9681=0-703.1&r_lowestPrice=62-3083.2

Jämför priser på Mobiltelefoner - 5G (NR), Mobil, Smartphone. Hitta bästa pris på 3 produkter från Apple, Google, Samsung och fler.
  • Redigerat 2022-01-13 06:23 av _Fisken
Novelia
0

Men tack för ditt svar! Vilken bra funktion att kunna jämföra så.

En till fråga, jag har en sprucken samsung Galaxy s8. Jag funderade på om det är en bättre telefon än mi 10T lite? Är lite i tankarna på om jag ska skicka den på skärmbyte istället. MEN det verkar ju som att skärmbytet med bak o framstycke är lika dyrt - ibland dyrare än att köpa helt ny telefon? Men om telefonen är hästlängder bättre än Xiaomi kanske det är värt?

I have no sympathy for people without empathy

_Fisken
0

Om du är nöjd med din Samsung så kanske du borde byta skärmen. Samsung är Samsung och det är bra grejer. Gillar du den? Du tycker inte den är seg eller nåt sånt? Din Samsung har 3.5mm hörlursuttag. Inte den jag jämförde med (den du nämde). Xiaomin stajlar med mycket pixlar och sånt men det är sånt jag brukar ställa ner för filerna blir så stora och jag utnyttjar aldrig fotonas storlek.
Jag själv köpte en beg. Samsung Note 10+ som är ett par år gammal och är supernöjd. (Köper aldrig nya telefoner.)

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/4236749,5538366

Jämför Samsung Galaxy S8 Plus SM-G955F 64GB och Xiaomi Mi 10T (8GB RAM) 128GB på Prisjakt. Vi listar skillnader i specifikationer och prestanda, samt vad användarna tycker om produkterna.
Syntium
0

Har en Xiaomi Redmi Note 8, så inte nyaste versionen och det är en budgettelefon. Har haft den i två år tror jag (allt flyter ihop) och jag vet inte om min är ett måndagsexemplar men jag önskar jag hade råd att byta. Det är mycket småkrångel med den nu, hänger sig ofta och saker jag stör mig på. Men de kanske är bättre nu.
De flesta smartphones klarar väl appar och de är väl snabba att ladda också nu. Om jag skulle leta efter en ny så skulle jag mest gå på storleken och hur den känns att ha i handen, men det är jag :)

"I'm too old for this shit."