Android iFokus

Android

Läst 108 ggr
Sindri
0

Koppla surfplatta till TV?

Moderna surfplattor har ju inga HDMI-utgångar. Är det ändå möjligt att spela upp en plattas innehåll på en TV via USB?
Eller kan man använda en adapter USB till HDMI? Jag bryr mig inte om att bilden inte blir perfekt, det är bara två veckors tidsfördriv.

Carmarino
0

Har du testat om det funkar med att casta innehållet till teven? Vet inte om det funkar för att visa bilder, för jag har själv bara testat med att casta YouTube-video. Vill minnas att jag läste i manualen till min teve hur man gör för att visa bilder från en mobil, men det är ju olika för olika apparater. Kolla om du hittar något i manualen till just din teve.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
0

Kommer att bo 2 veckor med dåligt wifi och därför funkar inte Chromecast.

Carmarino
0

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sid 2 - koppla surfplattan och mobilen till tv:n
Sindri
0

Men tack, det där låter som något. Surfplattan är en rätt ny Samsung så det borde funka. Skall genast leta rätt på en sån liten pryl.

Carmarino
0

Hoppas det funkar. Du får berätta när du har testat. 😊

Sindri
0

Det skall finnas en på närmaste Clas Ohlson och HDMI-kabel har jag. Hinner testa här hemma innan vi åker, för säkerhets skull.

Carmarino
0

#6: Så bra. 👍

Sindri
0

Jaha, det var det! Adapter inhandlad och testad - och funkar inte. Tack och lov att Samsung har en support som funkar och där fick jag reda på att min modell inte kan skicka till andra. Så snopet!

Carmarino
0

#8: Nej, så trist. 😥
Har du ingen mobiltelefon du kan koppla in istället?

Sindri
0

Den är tyvärr ännu äldre så den funkar inte heller. På mobilen kan jag ju dessutom inte ha några filmer lagrade. Jag har laddat ner en del filmer och serier från Netflix som vi tänkte se.
Men vi får sitta nära och nöja oss med plattan. Det är mest i nödfall. Vi kommer att titta en del på långflygningarna och då har vi ändå bar plattan.
Det är mycket man skall olla när man köper prylar……

Carmarino
0

#10: Så synd. Hoppas det funkar ändå.

Syntium
0

#0 Det här kanske inte är aktuellt längre men en tanke, om Tvn har usb så **kanske ** det kunde funka om du lägger grejer på usb (funkar nog inte med nåt du laddat ner från netflix förvisso). Har för mig att jag gjort så någon gång med en bärbar hårddisk in i tvn. Minns dock inte hur bra det gick, om hårddisken orkade eller hur det var. Om det inte är för hög kvalité så kanske.

#8 Bara för att jag är nyfiken, varför funkade det inte? Om plattan är hyfsat ny borde det väl funka, särskilt med sladd?

"I'm too old for this shit."

Sindri
0

Det är modellen på plattan helt enkelt, inget jag visste om när jag valde den. Annars använder man ju alltid Chromecast till TV eller Bluetooth till högtalare och det funkar, men min modell (alla surfplattor från Samsung som heter något på A om någon vill veta) kan inte skicka ut något via kabel. Det bara är så.

Syntium
0

#13 Men den har USB? Skumt, men som du säger så gör man ju det mesta trådlöst numera

"I'm too old for this shit."

[ghostdoggy]
0

Vad för tv har ni..borde ju funka att casta..fungerar med min a10

Sindri
0

Inte min TV. HotellTV utan Google Chrome. Överspelat - hemma igen.