Kan inte ladda ner vissa appar
Jag har problem med play butiken.
När jag klickar på installera så blinkar det bara till och det står "ett fel uppstod. Försök igen" jag och min chef har gjort allt som Google föreslår utan framgång. Appen jag vill ha är en för arbetet för att se schemat och sånt. Men får samma sak när jag försöker ladda hem Ica appen. Andra appar är inga problem med.
Några tips? Har en Huawei p30

Eh, Huawei är begränsade av nationella säkerhetskäl att ladda ner vissa appar!
Så de har skapat en egen appnedladdnings site, man måste bara ha ett Huawei konto!
Det är dock tveksamt om de har ICA appen i Kina?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Min mamma har också Huawei och hon kan ladda hem båda apparna.

Jag vet inte, har själv en Huawei iallafall för att få skiten att fungerar blev jag iallafall tvungen att skaffa ett Googlekonto.
Köp en Volvo och du är tvungen att skaffa ett Volvokonto, för att kunna köra bilen från butiken, det är väl det nästa?
Nu så har jag en gammal Huawei, den har fortfarande tillgång till alla Androidfunktioner, nya har inte det, utan då får man skaffa ett Huaweikonto, de har sina egna appar, godkända av Kinas regering!
Jag tvekar inför nästa smartphone, Huawei är klart billigast, en fördel är att de är avstängda från en massa appar, som tar ett dygn att avinstallera, vissa går inte att avinstallera på Samsung!
En anledning till att jag kan tänka mig att köpa ny telefon är att jag varanan vecka uppmanas att logga in på mitt Huaweikonto jag vill inte ha några konton, jag vill bara ha en mobiltelefon som fungerar, och jag skall kunna ladda ner vilken app jag vill!
Jag har tillgång till playbutiken som andra Androider.

Skaffa en äldre version, de har alla Androids funktioner, de nya har av Nationella säkerhetsskäl bara en begränsad variant.
Bara för att du har ett Googlekonto är det inte säkert att du har alla funktioner i Android för att installera dem?
https://www.mobil.se/nyheter/nasta-steg-for-huawei-det-har-hander-nu-med-android-och-nya-tjanster
- Redigerat 2020-11-30 23:23 av Zepp
Äldre version av vad?

En gammal Huawei!
Inte säkert det hjälper heller, för i dag fick jag en uppdatering av Huaweis App gallery, deras motsvarighet till Google play, den gick inte att installera iomed att telefonen vägrade installera en app från okända källor?
Det hade förmodligen funkat om jag hade registrerat ett Huawei-konto!
Hur kan en Huaweiapp från Huawei på en telefon tillverkad av Huawei, komma från okänd källa???
Nästa telefon blir nog en Samsung.. fast enligt många av mina vänner så är nackdelen med dessa att det inte går att avinstallera en massa onödiga appar, typ sociala media och sånt?

Såå.. bara för din skull.. dvs jag var nyfiken själv, så har jag skapat mig ett Huaweikonto!
Woops, så kunde jag använda Huaweis App Gallery, där finns de flesta normala appar.
Dvs det var ingen skillnad mot att skaffa ett Googlekonto!
WTF, varför måste man skaffa konton på olika ställen ?
Det borde vara ens telefoniföretag som såg till att man kan ladda ner alla apparna?
Dvs man skulle bara behöva ett konto och det är med sin telefoniopperatör.
Sååå, jag dröjer nog ett tag med att köpa en Samsung, förmodligen är det samma där, fixa ett Samsungkonto, annars kan man inte ladda ner vilka appar man vill?
Man skaffar vpn å vips kan man ladda ner allt