Etikettappar
Läst 937 ggr
powerade
2019-03-09, 12:24

Spel på samsung och huawei

Hej. På mammas surfplatta ( samsung) Har vi ett spel jag jättegärna vill ha men inte får upp i min telefon som är huawei. Jag provade hitta det i telefon innan surfplattan men gick ej men hittade i surfplattan sen men får fortfarande inte upp i telefonen. Vill köpa en huawei surfplatta mediapad t5 men undrar om ja kommer kunna få spelet där eller om det är skillnad på samsung och huawei? Båda är ju liksom android.

kissidor
2019-03-10, 18:22

kan du tala om exakt vad det är för spel powerade så ska jag se om jag kan lista ut vad det beror på. som du säger verkar det ju konstigt 🤔. 

men för övrigt har ju samsung en mellanklassplatta som inte kostar så mycket mer än huaweis T5, och som kanske kunde vara ett alternativ 🙂: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4898055

och förresten har ni någon telefon av något annat märke i familjen som ni kan kolla i om spelet dyker upp där? tänker ifall det är nåt med att det bara är kompatibelt med surfplattor och inte telefoner

Värd på Mobiltelefoner och Android

powerade
2019-03-10, 21:26

#1 verkar som spelet är helt borta nu. Men innan jag laddade ner på mammas platta hittade jag inte på min telefon:/ är unicorn dash. Kan hitta om jag googla kommer en länk till playbutik men det står sidan kunde inte hittas typ:( Varför en huawei surfplatta är för att en bekant har en oöppnad som ja får köoa flr halva priset

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

kissidor
2019-03-11, 10:06

aha ok då förstår jag varför det ändå blir t5:an 🙂. bra deal isf 👍. hoppas det är varianten med 32GB lagring det gäller - det är inte så kul att sitta med 16GB internlagring i en surfplatta år 2019, även fast den tar minneskort 😓

jag tänkte på det att det kunde vara så att de hade lagt ner appen, isf syns den ändå i en enhet där den tidigare varit nedladdad - och det kan också gå att överföra den till en annan enhet om man använder tillverkarens egen överföringslösning. huawei har en app som heter phone clone som ivf tar med sig betydligt mer än vad bara google-backupen gör

men hursomhelst när jag går till google play i datorn och söker på unicorn dash så får jag upp några stycken spel som heter så - kan du kolla om det är någon av de fyra som kommer upp som heter något med unicorn dash? https://play.google.com/store/search?q=unicorn%20dash 

det står på alla dem iaf att de är kompatibla med alla mina enheter och då finns det ju även enheter jag inte längre har kvar i listan - och däribland minst en huaweiplatta

men om det inte är ett av dem så får man nog förutsätta att den unicorn dash du söker är nerlagd, och då är det som sagt möjligtvis att det går att överföra den från din mammas platta till huaweiplattan med hjälp av huaweis eget överföringsverktyg phone clone, men inget jag kan garantera

powerade
2019-03-11, 13:32

#3 har kollat alla spel. Dom är liknande men inte rätt. Tycker det är så konstigt att jag inte kunde hitta det innan jag hittade den med mammas platta:/

kissidor
2019-03-11, 22:46

hmm, du laddade alltså ner det nyligen i din mammas platta eller? jag fattade det först som att det hade funnits länge i den. vad har du haft det i för enheter tidigare då?

och så undrar jag också vilken androidversion hon har i den, om det möjligen kan vara så att plattan är lite äldre och att appen inte är kompatibel med nyare androidversioner.

powerade
2019-03-12, 15:56

#5 min huawei telefon är äldre än mammas platta. Samsung galaxy tab A tror jag hon har. Jag har en huawei p8. Laddade ner spelet för Någon vecka sen då jag hittade det i plattan men inte i min telefon. Vet att andoid och apple kan skilja sig mycket. Men android o android ska väl vara samma egentligen? Nu får vi dock upp samma spel när vi söker. Så antat den tagits bort för den inte går hitta där heller.

kissidor
2019-03-14, 06:40

det är dock inte säkert att en äldre telefon har en äldre androidversion, speciellt inte om de kommer från olika tillverkare 🙂. men i det här fallet är det nog så enkelt det är ja, att de har tagit bort just den appen. men det är inte samma utvecklare som ligger bakom nån av de andra då, så att den är tänkt att ersätta den ni inte hittar?

Upp till toppen