Android iFokus

Android

Etikettoff-topic
Läst 697 ggr
Sjuttan
1

En dråplig missödeshistoria

Har varit en sväng till Cypern. När jag kom dit vägrade telefonen koppla upp sig. Hade köpt en beg kamera för tillfället, i den gick batteriet första dagen! Kunde inte använda mobiltelefonen, fick inte igång den! Sedan gick batteriet i armbandsuret! Så även batteriet i väckarklockan! På det så fick jag inte ut några pengar på mitt bankomatkort! Finns det någon som slår det rekordet i missöden? Vad som inte var så kul var att det inte gick att koppla upp telefonen med hjälp av klyftigare personer heller. Innan jag for pratade jag med Comviq som sa att min månadspott skulle funka att använda för sms mellan mig o Sverige. Någon som försökte hjälpa mig, fick igång mobilkameran men inte telefonfunktionen. En MYCKET obehaglig situation! Ingen kontakt med hemma! Väl hemma så säger Comviq att den ska koppla upp sig själv - och om den inte gör det så får man göra det manuellt. MEN - när telefonen innehas av tant på 70 plus! Hur är det menat att det ska funka då? Skulle gärna vilja veta var felet finns. Hos operatören? Vore kul med synpunkter.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Sindri
0

Menar du att telefonen inte gick att få igång, eller att du inte kunde koppla upp dig på nätet på Cypern?

Telefonen kan inte använda Comviq i utlandet, men den skall hitta ett annat, lokalt nät som funkar. Jag har rest i flera länder i Europa och det har gått bra. Någon enstaka gång måste man dock gå in på inställningar och leta manuellt efter nät. 
Det hade ju varit bra om Comviq hade upplyst dig om det och haft en liten manual på sin hemsida. Men det mesta nuförtiden är gjort för unga människor som inte ens läser bruksanvisningar.

Lussan20
0

Oj, oj så mycket strul och otur. Hoppas det fanns guldkorn ändå på resan. Cypern har underbart vatten. -Ladys mile -är en ljuvlig sandstrand. Mvh/WL🌺

Sjuttan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#1 Nä det är visst Vodaphone den ska hämta upp. Jo unga kunniga personer jobbade mkt med inställningar, jag skulle kunnat nå nät via " turkisk roaming" som kostar skjortor om jag fattade rätt. Jag avstod. Javisst mkt vackert, men hade åska och stora mängder regn några dagar. Kolla gräsmattan utanför vårt boende. #2 Var på norra Cypern, såg Golden beach, där man visst har en art av havssköldpaddor som lägger ägg.

Oscar Wilde.

Sjuttan
0

#1. Visst som du säger om unga personer, jag brukar säga att man ska gå ut på gatan o hitta en sjuåring till hjälp. 😁

Oscar Wilde.