Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 5484 ggr
Miss autumn
9/27/18, 10:23 PM

Telefonen vibrerar, samsung account

Hur får jag bort att mobilen vibrerar hela tiden pga att "klicka här om du vill använda samsung account"? Det går inte att stänga av aviseringar för detta. Telefonen vibrerar när jag inte ens använder den pga detta. På nätterna vaknar jag av det. När jag använder telefonen droppar fliken ner och är i vägen för sökrutan, krysset osv i Internet.

Annons:
vendelay
9/27/18, 10:36 PM
#1

JA, SNÄLLA!! Jag behöver också hjälp med detta. Jag blir galen på det, har försökt hur mycket som helst men den slutar inte. Nu har den börjat vibrera dubbelt för varje avisering och den kommer flera gånger om dagen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kissidor
9/28/18, 4:15 PM
#2

oj, det var ju inte bra! det värsta är att jag använder samsung account på min så jag får inte det där, så på rak arm vet jag inte hur man får bort det - men vi får försöka nysta i det. 

har ni provat att trycka och hålla kvar en stund på aviseringen när den kommer? det borde kunna komma upp en möjlighet att stänga av aviseringen för all framtid då

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
9/28/18, 8:08 PM
#3

Ja, alltså, jag kommer till sidan där en kan välja om aviseringar ska synas men det finns inget alternativ för om de ska synas eller ej.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kissidor
9/29/18, 10:59 AM
#4

Skulle du kunna ta en skärmdump på hur det ser ut när du har långtryckt på aviseringen och en på sidan du kommer till? jag kan ju tyvärr inte kolla själv hur det ser ut som sagt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Miss autumn
9/29/18, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Såhär ser det ut när man håller in, det går att klicka på "spara" eller "detaljer". Klickar man på detaljer hamnar man här. Det går inte att klicka ur de två nedre alternativen.

kissidor
9/30/18, 9:58 AM
#6

och vad händer om du klickar bort den översta, "appikonmärken"?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Miss autumn
9/30/18, 6:10 PM
#7

Jag har klickat på den nu. Ingenting hände?

kissidor
9/30/18, 6:47 PM
#8

du lyckades alltså avaktivera den övre, eller fattar jag fel? blev inte dom undre klickbara då? har du fått några aviseringar efter det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
9/30/18, 10:06 PM
#9

Jag har avaktiverat den övre för länge sen, det gör ingen skillnad. De två under är aldrig klickbara för mig, varken om jag aktiverar den övre eller ej.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kissidor
10/1/18, 9:40 PM
#10

hmm, det borde ha funkat, men det verkar som att det slutade göra det i och med oreo. det verkar också som att det enda som garanterat funkar för folk med det här problemet är att ta bort samsung-kontot helt och hållet från telefonen. men då vill det ju till att ni inte använder några som helst samsung-tjänster, som tex samsung pay.

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
10/1/18, 9:48 PM
#11

Samsung pay använder jag inte, vilka andra tjänster berörs? Om du orkar svara. Hur tar jag bort kontot?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kissidor
10/1/18, 9:48 PM
#12

kolla även första resp sista inlägget på den här sidan av den här tråden för möjliga alternativ: https://us.community.samsung.com/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/GS8QA/thread-id/31076/page/13

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
10/1/18, 10:29 PM
#13

Tack så jättemycket! Det första är jag ganska säker på att jag testat men jag ska testa igen. Annars testar jag nr 2.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
kissidor
10/2/18, 5:16 PM
#14

tja eftersom ni får de här pop-uperna så antar jag att ni inte använder några av de tjänsterna. det finns ju samsung dex, samsung health och en massa massa saker. personligen tycker jag att en del av det är högst användbart och det är därför jag använder mitt samsung-konto 🙂

för att ta bort kontot helt går du in på inställningarna, längst upp till höger om sökrutan finns det en liten ikon som är samsungkontot, klicka på den. i bilden du kommer till nu så tryck på de tre prickarna som nu dyker upp högst upp till höger, då får du fram en meny där du bla har alternativet "ta bort konto". den lär nog skrika rätt ut och hota med död och undergång när du gör det men det är bara att du står på dig 😃.

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
10/2/18, 10:05 PM
#15

#14 Hahahaha, om jag inte återkommer så vet du att Samsung har letat upp mig och gjort slut på mig 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Miss autumn
10/3/18, 7:48 AM
#16

Gillar uttrycket "spamsunged" som nämndes i en av länkarna du skickade, haha! Det är precis så den här grejen känns..

kissidor
10/3/18, 10:20 AM
#17

#15 😮😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/7/18, 2:58 PM
#18

alltså nu blir jag orolig - vendelay och miss autumn, sprängdes era telefoner när ni tog bort era samsungkonton eller 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
10/7/18, 7:38 PM
#19

Detta är Vendelays katt som skriver. Samsung hittade Vendelay 😭

Nä, men alltså. Jag lyckades göra så den slutar vibrera på något vis men den dyker fortfarande upp. Vet ej vad jag gör för fel och jag bara orkar inteeeeee

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kissidor
10/7/18, 9:46 PM
#20

"Detta är Vendelays katt som skriver. Samsung hittade Vendelay 😭"

Hahaha OMG skrattar så det gör ont😃😃😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
vendelay
10/8/18, 1:18 PM
#21

Hahahaha

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: