Byta display Samsung s4
Är det svårt att göra själv? Eller man bör lämna in?
Vad brukar det ligga på i pris ungefär? (vet att det kan skilja!)
(säg inte googla, har gjort).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tja jag skulle aldrig göra det själv, men vet att det finns händiga och tålmodiga människor som gör det 🙂. (själv har jag fullt tillräckliga problem med att sätta på ett skärmskydd utan att få bubblor och damm under 😃!) men om du ska göra det med samsung originaldelar är det tveksamt om du tjänar nåt på att försöka pilla med det själv, ska man göra det själv och riktigt billigt så får man köpa kopior från e-bay eller nåt och det kan ju vara lite osäker kvalitet på dem.
sen är också frågan om det är bara själva glaset som behöver bytas eller om det är touchskärmen också. är det båda så får du nog räkna med 12-1300 iaf på billigaste stället som använder originaldelar skulle jag nästan tro - det beror ju lite på var du bor också.
beror ju på hur bra skick den är i hur mycket som är vettigt att kosta på den.
#1 Bara glasen, touchen fungerar som den ska :)
Ja de pengarna har jag inte hmm… :/ Kan inte förlänga förrän om 1 år (om jag vill slippa betala för gamla telefonen och nya), så runt 1 år till behöver jag ha denna :/ (tog över sambons gamla)
bara glaset verkar ju inte så farligt, men jag tror inte de gör det på så många ställen - men detta finns ju: http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s4-121436p.html
#3 Såg sidan med :) Vettigt pris men kan inte vara utan telefonen så länge :(
nej det är ju det, man vill ju slippa skicka in den 😕, helst vill man kunna gå nånstans där de byter medans man väntar - men som sagt då beror det ju på var man bor om det är en möjighet.
#5 Ja jag har försökt hitta, billigast jag hittat än är 1500 kr och de pengarna har jag inte :/
Min pappa försökte sig på och det gick hur bra som helst :)
Zingo ;D