Android iFokus

Android

Etikettövriga-tillverkare
Läst 1524 ggr
Göta
2016-01-15 21:59
0

Dataprogram för schemaberäkning

Hej…vet inte riktigt vilken grupp min fråga hör hemma och är inte heller jätteduktig på it. Jag har en lenovo surfplatta och jag jobbar inom äldrevården där vi lägger tvättstugeschema. När vi fått ihop schemat ska vi dela upp ett visst antal timmar under de 8 veckorna. Jag och matte har aldrig hört ihop och tycker att detta är kasst. Både den tid allt tar och att jag måste räkna och räkna. Min chef lägger sen in det i ett dataprogram som räknar timmarna. Dörför har jag fått för mig att ett sånt program borde finnas för vem som helst. Jag jobbar dag, kväll och helg så därför skiljer sig antal timmar per dag. Det går inte lägga 7-16 vilket skulle bli 8,5 arbete med 30 min rast. Är jag galet ute el har jag för ovanlighetens skull rätt? Kan jag ha nytta av min lenovo till detta..

[kissidor]
2016-01-16 12:04
0

Tyvärr får jag inte riktigt klart för mig exakt vad det är du vill göra 🙂, men jag skulle kunna tänka mig att Excel eller nåt liknande skulle kunna vara till hjälp, och då finns ju Googles gratisapp kalkylark som antagligen finns förinstallerad på din platta. Sen kanske du kan ta hjälp av nån som är mer bekväm med beräkningar för att göra i ordning en mall med lite formler och så, som du sen kan använda.

Göta
2016-01-16 15:57
0

Ok,,ska förklara närmare. På mornarna börjar jag kl 7:00 el 6.45. Kväll tidigast kl. 13.00 och slutar 21:00 alt 21:45. På 8 veckor ska jag göra 296 timmar, exkl 30 min rast. Jag är jättetrött på det här schemasystemet men inget jag kan göra åt. Men kanske finns det ett sätt att hjälpa mig att slippa ödsla tid på när jag ska sluta på dagarna genom ett program som kan räkna själv så som min chef har. Alltså, när jag tragglat med att räkna mina timmar då det aldrig blir samma så lägger hon in det i datorn o det programmet räknar ut om jag lagt för mycket el lite på nåt sätt. Jag känner ingen som är bra på detta tyvärr,,, därför jag hittade hit och tänkte att kanske nån annan vet.