HJÄLP !
köpte en galaxy s6 som jag fick förra veckan, visste tyvärr inte att jag behövde ett annat sim-kort, så det fick jag idag förstan…när jag försöker ringa står det " ej registrerad på nätverk " …. hur registrerar jag det ???????
Fråga din operatör. Antagligen har det inte kommit igång än (det gamla avaktiveras när det nya kommer igång).
tack för svaret….jag ringde telia efter mitt inlägg här…det var avaktiverat eftersom jag ringde dem igår och efterlyste mitt sim-kort…de hade inget svar på varför jag inte fått det än, så han skickade ett nytt….så nu får jag väl vänta ytterligare en vecka….suck….
Du skriver lite jobbigt, dessvärre. Hmm, "så det fick jag idag förstan"? Nej, inte lätt för Teliamedarbetarna när du inte själv har koll på läget (;
vad menar du??? är det konstigt att jag ringer och efterlyser ett simkort på torsdagen, när det var beställt på nätet i fredagskväll….jag väntade det i brevlådan i tisdags och när det inte hade kommit igår, ringde jag telia…han visste inte varför jag inte fått det än, så han skickade ett nytt…
Nu blir jag lite konfunderad. I inlägg #0 så skrev du att du fick sim kortet idag (å det fick jag idag förstan) och i inlägg #2 att du måste vänta en vecka till… Sorry om jag är trögfattad, men…
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
ja det kortet jag beställde förra fredagen tog låååång tid på sig för att komma fram (alltså idag förstan)…men jag ringde telia igår och efterlyste det…och han förstod inte varför jag inte redan fått det,,,så han "skickade" ett nytt…och då blev tydligen det första avaktiverat…(det som jag fick idag och inte fick till att funka) så ska telia/posten ta lika lång tid på sig med det nya kortet, kommer det inte fram förrän tidigast torsdag….
Vad betyder förstan?
åh vad drygt sanne, har du ingen teliabutik tillräckligt nära för att åka dit istället och få ett nano-sim alltså? eller om du har nåt elektronikvaruhus dit du kan kvista och köpa en simklippare så du kan knipsa ner ditt nuvarande sim till nano-format så länge iaf?
kissidor….nu vågar jag absolut inte kludda till det mer…jag får vänta på postens leverans nästa vecka nån gång…men visst tänker jag nu… "varför gjorde jag inte så från början?" men det verkade ju smidigt att få hem det i lådan och slippa lämna hemmet…en bra sak i allt detta är ju att jag har haft tid att kolla runt i s6:an och få kläm på funktioner, inställningar mm…har naturligtvis förberett med att ladda ner alla appar och så…nu ska jag bara kunna ringa också…. 😉
bra att du utnyttjat tiden till att ställa i ordning telefonen som du vill ha den sanne, jag gör alltid det innan jag flyttar över sim-kortet 🙂