Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1546 ggr
[Fyratassar12]
2015-08-29 10:14

Få bort lukt från min mobil doppades i toan

Jag var så klantig att jag inte blockade ur min Sony z3 ut bakfickan på mina jeans när jag skulle på toa i morse. Telefonen funkar fint men doftar blä efter hur kan jag lättast få bort lukten? Hann tyvärr inte tänka så långt så den hann bada när jag gjort allt. Jag vill inte ha en sådan doft på min telefonen ;) Jag har beställt en ny mobil en iphone 6 men jag måste ju stå ut med den trotts icke fungerande högtalare eller låter mindre samt att ingen hör mig. Som tur är den vattentät så kortet och den laddar via att jag hade luckorna stängda.

Annons:
[Fyratassar12]
2015-08-29 10:15
#1

I några dagar till sen ;)

kissidor
2015-08-29 10:19
#2

uj, jag har tappat ett antal telefoner i toaletten jag med så det säger jag inget om - men jag hade turen att tappa dem direkt dvs i "rent" (nåja, halvrent…) toavatten. men som sagt din z3 tål ju vatten så du får väl försöka tvätta den och vädra den så gott du kan helt enkelt så ordnar det sig nog

Värd på Mobiltelefoner och Android

Record
2015-08-29 10:24
#3

Ta ur batteriet snabbt, och sedan tvätta, därefter långsam torkning i tre veckor utan batteriet.

[Fyratassar12]
2015-08-29 10:26
#4

Ja men tänker på om man kan spurta på lite deo från min sambo? Jag hatar lukten av hm nummer två o ska ju stå ut med den tills iPhonen kommer nästa vecka i slutet :(. Det jobbigaste är att högtalaren blivit knäpp så kan bara prata med hörlurar i. Denna får sedan bli reserv tele tog ett nytt abonnemang hos Telenor pga har ont om pengar för att kunna köpa en helt ny. Men mamma hjälper mig med den fakturan. Kommer använda mitt Telenor och tre fortfarande :)

Record
2015-08-29 10:39
#5

Du har bara minuter på dig att få ur batteriet, klarar du inte det är det nog försent då salterna i vattnet gör att det blir överledning mellan komponenter, att den är vattentät är bara ett reklamtrick, både högtalare och mikrofon är angripna som du säger.

[Fyratassar12]
2015-08-29 11:17
#6

Kan tyvärr inte ta ut batteriet på Sony är dom fasta så. Men den funkar som den ska förutom högtalare och så men som tur är hann bara hälften ner i toan. Den får hålla tills den nya kommer nu o veckan :) Det kommer ju kosta att reparera så inte värt det när jag okså saknar iPhone :)

Annons:
[Fyratassar12]
2015-08-29 13:51
#7

Nu funkar högtalaren men litar inte alls på den pga doppet. Plus att doften har ju satt sig så blir ändå en iphone 6. Redan beställt skal och allt :) Är även hel nöjd med appel tyvärr inbiten ;)

Upp till toppen
Annons: