Autouppdatering epost
Börjar bli lite trött på att jag missar en del mejl och inte ser dem förrän någon dag senare när jag kommer på att jag måste gå in och uppdatera inkorgen…
Ibland så får jag en notis om ett nytt mejl men det är väldigt sällan.
Går det att ställa in så att man har autouppdatering på eposten och att det ska komma notiser när man får ett nytt mejl?
Har en Sony z3 och använder hotmail/outlook om det spelar någon roll…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Men absolut! Gå in i inställningarna för ditt mailprogram och kolla runt lite så hittar du det nog - annars får du säga till så får jag nalla sambons z3 compact och kolla precis hur det ser ut där. Räkna med att din batteriförbrukning kommer att öka en del bara, men z3 har väl ganska bra batteritid i grunden?
Förresten du använder nån app för mailen eller? Eller går du bara in via webben?
Har varit inne på inställningarna för eposten flera gånger men inte hittat något (tre prickarna högst upp till höger i appen) 🤪
Jag använder den epost appen som följde med telefonen…
ok, jag ska försöka lägga vantarna på sonyn i helgen och kolla hur det ser ut om ingen hinner före :)
Fick du tag på någon Xperia i helgen? 😎
sorry wille, jag fick inte det 😕. han var ganska mycket ute på språng och då vill han ju liksom ha den själv… och sen när alla till slut är hemma vid middagsbordet så vill man ju umgås 🙂. men jag har inte glömt dig, jag lovar!
ok, jag tog den nu - han gnällde lite menmen 😃. han har ju outlook-appen för sin hotmail, men jag prövade nu att lägga in hans hotmail-konto i standardappen för att kunna se hur det ser ut i inställningarna, och det såg ju i princip likadant ut som det brukar. du trycker på de tre prickarna uppe till höger, väljer inställningar, klickar på ditt konto och då kommer du åt just de inställningarna du frågar efter. kolla så att aviseringar i statusfälte är på, att push är på och att synkronisera e-post är på. då ska det funka, annars är det nåt fel 🙂.
Tack, tror jag fick det att funka nu :)
vad bra wille 🙂. hade jag vetat hur likt det var så hade jag ju kunnat svara för länge sen 🤪, men sånt vet man ju inte förrän man kollat
Nej precis, det är ingen fara 🙂