Android iFokus

Android

Etikett: sony
LĂ€st 1740 ggr
[pe3rks]
2015-01-29 18:33
0

Micro SD till Sony Z2

Hejsan! đŸ€Ș

BestÀllt en Sony Z2 och undrar om Micro SD-kortet mÄste vara just frÄn Sony, eller om mobilen Àven stödjer Samsung eller andra?

Jag har just nu en iPhone 5 med Nano-SIM, sĂ„ mitt SIM-kort Ă€r i fel storlek. Z2an har Micro-SIM. MĂ„ste jag byta kort eller finns det nĂ„gon "mall" man kan sĂ€tta kortet i? 

Tidigare nĂ€r de stĂ€mplade ut kortet sĂ„ slĂ€ngdes "resterna", men finns det nĂ„gon lösning Ă€ndĂ„? 

Tacksam för svar!

[kissidor]
2015-01-29 19:47
0

ang sim-kortet sÄ jo, det finns adaptrar att köpa för en 20-30 spÀnn ungefÀr. men det Àr ju samtidigt bra att byta sim-kort ibland, de lever inte för evigt. vad har du för operatör? frÄn telia iaf fÄr man ett nytt gratis om man behöver byta format, men det kan hÀnda att man fÄr betala nÄn liten avgift hos vissa operatörer.

sd-kortet passar vilket mĂ€rke som helst đŸ™‚. det enda Ă€r vĂ€l att om det stĂ„r att telefonen stöder kort upp till tex 64GB sĂ„ kan du inte förutsĂ€tta att ett kort pĂ„ 128GB funkar. det KANSKE gör det, men det finns det inga garantier för.

[pe3rks]
2015-01-29 19:53
0

#1 Okej. Jag bytte nyligen abonnemang (hade planerat att behĂ„lla min iPhone ett tag till, innan den började krĂ„ngla sĂ„), sĂ„ SIM-kortet Ă€r ganska nytt. đŸ™‚

[kissidor]
2015-01-29 20:20
0

Aha đŸ™‚. Men det finns Ă€ven risker med att anvĂ€nda adapter har jag för mig att jag lĂ€st nĂ„nstans, att det kan skada telefonen pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. (Jag har iofs sjĂ€lv anvĂ€nt det ibland, för att kunna flytta det mellan olika telefoner) men du kan ju kolla med dem om de ska ha nĂ„t för ett nytt sim