Byta tangentbord HOX+
Satt och pillade lite i min hox+ när jag kom in på tangentbordsinställningar. Tänkte att jag skulle testa det "normala" tangentbordet som finns nu för tiden på alla telefoner, har haft "telefon" inställt sen jag skaffade min första htc för ett x antal år sedan. Nu vill jag ändra tillbaka till "telefon" igen men det går inte! Alternativet finns och jag trycker på "telefon", och det står att "telefon" är aktivt men det är det "vanliga" som syns när jag ska skriva. Har android 4.2 och sense 5.0
Någon som har någon idé på vad jag kan göra? Har startat om mobilen. Klarar verkligen inte av det tangentbordet som finns nu 😕
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
NUU!
Som jag misstänkte så var det androids tangentbord som blev aktiverat, på något jäkla vänster. Höll in mellanslag och då kom det upp något med språk och man kunde välja HTC Input blabla. Nu finns det däremot pilar längst ner på skärmen när man tar upp tangentbordet vilket jag hade kunnat vara utan men men!
Edit: Hittade inställningen för pilarna också. Det är bra när man skriver saker innan man kollat en extra gång så inte något konstigt är aktiverat 😃
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Oj så bra att du hittade inställningarna för ditt tangentbord. Ibland så vill man så gärna testa och sedan kan man få lite problem med att få tillbaka sina gamla inställningar (har själv råkat ut det för många gånger 😉)
Men kul att du ändå kunde fixa problemet själv
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se