Volymknapp stoppar musiken
Hej. Använder samsung galaxy s4 mini samt Spotify. När jag höjer volymen med ett klick på vänstra avlånga knappen så stoppas uppspelningen. Otroligt irriterande. Jag har kollat igenom alla inställningar jag vet av men har inte lyckats hitta orsaken. Jag kör bluetooth till bilstereon. Tacksam för tips.
Jag har kollat på olika sajter om detta problem. Tyvärr så hittar jag inget som skulle kunna vara problemet. Men jag ställer några frågor här så får vi se om vi själva kan komma fram till problemet. När du lyssnar på en uppspelning lyssnar du via lurar? Är problemet endast på Spotify? Har du testat med att koppla ihop det med någon annan bluetooth enhet?
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Hej! Jag lyssnar både via lurar o BT och den verkar stänga av musiken m.h.a vänstra volymknappen när man ska öka volymen. Det gäller samtliga spelare och utenheter (Inear+BT). Jag tror det är nåt sånt som "kontrollera spelaren" med knappen. När man har öronproppar så sitter det en knapp på sladden. Den kan man starta o stoppa musiken med. Det verkar även hänga med på telefonens knappar. Men jag har kollat alla MP3-spelare jag har. Allt sånt har jag klickat bort. Då undrar jag ju om Android har nån "systemfil" som ligger o gör detta i bakgrunden - som inte jag känner till.
Sökte igen på nätet igen. Det som verkar vara problemet för många som har detta med att volymknappen stoppar uppspelning är ett 3:e parts program som heter RadioPlay. Så min fråga är om du har detta program installerat? Om det är så. så kan du testa och avinstallera den och se om problemet försvinner.
Saknar dig Nisse
JAAAAAAAAA…..Ska testa!! Synd. För Radioplay är bra men kanske kan köra via web-läsaren! Du ska få en digital kram om det är så.
Håller tummarna för att det ska hjälpa även om det är synd att du ska behöva avinstallera RadioPlay.
Saknar dig Nisse
Det är viktigare att musiken inte stoppas. Det sker ju oftast när man satt sig i bilen, kopplar upp telefonen via BT, och sen kör iväg. Då vill man höja volymen och musiken stoppas. Fy attan. Då måste man fippla med telefonen medan man kör. Inte kul.
Jag ska testa för jag märker detta ganska omgående. Inte alltid att den stannar men många gånger.
Det är sant. Viktigast är att du slipper hålla på med mobilen när du kör.
Saknar dig Nisse
En fråga. Varför har du inte maxvolym på telefonen innan du startar upp spotify? För du kan väl reglera ljudet från bilstereon väl?
Nej. Telefonen är bilstereon. All musik ligger på den. Angående Razzoras tips om att det är Radioplay som är boven. Det verkar vara den. Nu stängs inte musiken av. Otroligt. Dessutom fungerar alarmet nu också. Har två larmtider. 0600 och 0607. Den första ringningen klipptes alltid av efter en sekund. Inte den andra. Så var det inte nyss. Otroligt. Härmed får Razzora en digital kram.
Oh vad roligt att det löste sig! Även om det är synd att ett 3:e parts app ska ställa till det på det sättet.
Saknar dig Nisse
Jag ska skriva en not på Google Play.
Ursäkta om jag är frågvis. Det är min nyfikenhets fel. Du skrev att du kör Bluetooth till bilstereon. Det spelar ingen roll var musiken är lagrad. Bilens högtalare är kopplade till bilstereon och bilstereo har alla en egen volymreglering tillsammans med andra inställningar på bas, diskant m.m. Hur gör du när du lyssnar enbart på radio via bilstereon? Kan du höja och sänka volymen via bilstereon? För annars ska det inte vara några konstigheter att sänka/höja volymen från bilstereon när du har kopplat in andra enheter genom BT. Jag är nyfiken på vad du har för bilstereo nu :p
🙂 Har ingen bilstereo i vanlig bemärkelse. Jag har köpt en liten BT-mottagare för 400kr på Clas Ohlson och stoppat in den på lågnivåingången på slutsteget. Den mottagaren gör inget mer än att ta emot en stereosignal från i detta fall telefonen. Vill jag lyssna på radio så lyssnar jag via internet-radio.
Så jag sköter allt från telefonen trådlöst. Volym, equlizer etc.
För att få bra ljud måste jag ha Spotify. Därför tagit ett abb för 99kr/mån så lagras spellistorna i telefonen, på SD-kortet. Detta administrerar jag på min laptop.
På jobbet pluggar jag in ett högtalarsystem in telefonens 3.5 mm jack. Hemma kör jag samma grej men mot en större stereo - med BT. Fungerar bra tkr jag - när jag ÄNTLIGEN fått bort strulet med volymen. Oändligt tacksam för tipset!
(PS/ Läste på Google Play att de är medvetna om buggen på Radio Play och ska släppa en uppdatering under hösten. /DS)
Ok! Ingen bilstereo - direkt i lågnivåing. Nu hänger jag med på noterna :)
Lösning - Uppdatering av Radio Play
Vi vill först och främst tacka er alla som uppmärksammat oss på Radio Play om detta problem.
Sen vill jag också säga att vi tack vare er nu släppt en uppdatering av Radio Play's applikation för Android (version 2.4.7) som löser detta problem.
Om ni hittar något annat som inte fungerar eller har andra frågor kring Radio Play så får ni mer än gärna kontakta oss!
//
Supporten, Radio Play
Supporten, Radio Play
support@radioplay.se
Så roligt att ni hörde av er #15 Radio Play med att ni har fixat problemet. Verkligen toppen!
Saknar dig Nisse
DET var roligt att höra! Ska testa omgående!