inloggningsproblem med google..någon?
Hej!
I torsdags fick jag för första gången felmeddelandet " inloggningsfel för xxxx@gmail.com" på min android, en xperia ray. Jag försökte logga in men det gick inte, fanns heller inte att klicka på " glömt lösenord" vilket jag är 100% säker på att jag inte hade i o för sig för jag skriver ner allt numera. Så jag loggade in på datorn och gjorde det därifrån, bytte lösenord och loggade in både på datorn och mobilen. Efter en stund fick jag samma felmeddelande igen och jag kunde inte logga in… i mobilen alltså.
Efter att bytt lösenord gick det igen. Jag kollade på " senaste aktivitet och noterade en inloggning i stockholm med en mobil där modellnr stämmer överens med min??? Det är 4 timmars resa dit för mig och jag har inte varit där på många år.
Idag var det dags igen.. felmeddelandet " inloggningsfel….." Jag har bytt lösenord. fixat tvåstegsverifiering.. Och igen finns en inloggning i stockholm med samma modellnr… efter. Jag kommer inte längre åt mitt konto via mobilen men jag har inga problem att komma in på datorn. Varken med lösen eller verifiering.
Är det androiden som bråkar mer än tidigare eller vad händer.. Finns ingenstans att hitta något om detta problem i googles hjälpsök.
någon som kan hjälpa mig tro??/ quinn.😭
Hmm, jag har varit med om något sådant någon gång innan. Men av någon anledning så var det jag själv som loggade in, men den satte loggningen som om jag hade varit uppe i Kiruna. Jag ändrade också lösenordet och allt. Det jag kan tänka mig att du kan behöva göra är att du loggar ut från ditt konto via mobilen. Ibland så är det lite filer som ligger kvar där och skräpar.
Det jag funderar på är det Play appen eller är det Gmail appen du försöker att logga in på? För om det är Gmail appen så kan du avinstallera den och installera den igen. Play appen får man nog göra lite annorlunda.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Om du kollar loggningen stämmer då tiderna med när du varit inloggad? trots att platsen är fel
gör dom det så är det nog du som trots allt har loggats
dom här platserna är väl aldrig helt 100 vad jag kan minnas ungefär som med IP adress om man har tur så ser man ungefär var personen är typ stad men inte mer än så…..
för min egen del så kan min ip adress skilja sig väldigt mycket senaste jag kollade så var det norrland men jag bor faktiskt på västkusten 🤔
Ett tips är ju att slå på 2 facators verification. Då är du såpass säker som man kan vara idag iaf.
# 2 Det är en mailadress som jag faktiskt aldrig använder. Skapade den just till mobilen och dess appar som google play. Jag är ju alltid inloggad på dessa appar. Så sett stämmer det alltså inte . Men, jag tänkte oxå tanken.. Jag har inte "loggat in" sen början alltså.. hm… klickar bara på mailet eller appen och så in..
#1 Just nu,, kommer jag inte in på något som har med adressen å göra..