Appar från Play Butik
Nu ni, är "tekniknörden" igång igen 😂 Ironi….
Köpte för ett tag sedan ny mobil, Sony Z1.
Jag har dock lite problem med att ladda ner appar. Vissa appar, tex instagram som mina vänner tjatar om att jag ska skaffa, går ej att ladda ner. Det kommer upp en ruta om att ska skriva in en kod eller uppdatera kontot. Lägger upp skärmbild på detta i kommentarerna nedan.
Detta har hänt med andra appar och jag tror att det har något med att man ska uppdatera kontot för att kunna köpa appar, men apparna jag försöker ladda ner är gratis om jag inte missuppfattat något?
Vad händer?
Hur löser jag detta?
Hade inte detta problem på samma appar i min Sony V.
Det står ju "du debiteras ingenting, såvida du inte köper något". Så det är nog bara att skriva in alla såna där koder så dras det endast om det kostar pengar. Så att du kan ladda ner alla gratisappar och så. :)
#3 Men måste man verkligen lägga in sådant? Tycker inte om att ha sådana uppgifter ute på nätet i onödan och chansen att jag kommer att köpa en app eller något i en app är minimal 😕
så vad händer om du trycker på "hoppa över"?
😂
😟 (syftar på mig själv) …..
Undra om den där fanns där sist jag provade, eller om jag bara inte såg den?! 🤔
Det verkar fungera nu iallafall. Ni är toppen! Tack 🤗
Det är inte lätt att vara otecknisk och teknikskraj 😂
haha, ok - men vad bra att det löste sig iaf 😃!
Haha, ja, men jag känner mig bra dum… 😂
Tur att jag inte frågade chefen om detta. Brukar alltid ställa alla konstiga frågor som jag har till honom, då han tidigare jobbat åt Sony och fortfarande använder deras produkter. Men på senaste tiden har han fått hjälpt mig med så mycket så jag tänkte försöka lösa det på annat sätt 👍
jag lovar att inte skvallra 😃!
Det man annars kan göra är att man skaffar sig ett e-kort (via banken) så kan du sätta gränsen på 1 kr. (Om man nu måste ha ett konto kort på sitt konto) Men oftast så kan man precis som du märkte Gasoline att man kan "hoppa över" steget 😉
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
#11 tanken slog mig som nödlösning :-)