Stänga av volymknappen Xperia Z
Jag undrar om man kan stänga av bara själva funktionen att höja stänga ringsignalvolymen med knappen?
Vet att jag tidigare har gjort det på Samsung S3, det funkade.
Tack för svar!
Förstår inte vad du menar?
Vänlig hälsning, Martin
Om jag kommer åt volymknappen så höjs eller sänks ringsignalvolymen, tycker det är irriterande. Räcker väl med att volymen för musikapparna ändras.
Jag håller med dig. Det är störande. Jag följer tråden.
Har aldrig haft Samsung så vet inte vad de har funktioner. Men när du ändrar ringsignalsvolymen får du väl upp en ruta du kan trycka på och sen ändra de andra volymerna, duger inte denna?
Vänlig hälsning, Martin
Men om man inte vill ändra? Volymen på ringsignalen kan ställas på mer än ett sätt. Bland annat genom den avlånga knappen på långsidan. Den knappen kommer man lätt åt eftersom man ibland håller i telefonen där. Då sänker man, eller höjer, ringsignalen utan att man vet det. Kunde man koppla bort denna knapp att fungera som justerare av ringsignalsstyrka vore det bra. Pust.
Är knappen så känslig att du kommer åt den när du bara håller i telefonen?
Och utan att veta det gör man väl inte, du lär ju se när rutan kommer upp i telefonen om du trycker på knappen?
För övrigt så tror jag inte det finns nåt sätt att stänga av fysiska knappar. Möjligen på nåt sätt om man rootar.
Vänlig hälsning, Martin