Android iFokus

Android

Etikettappar
Läst 2112 ggr
Torin
2014-05-09 14:59
0

Instagram

Kunde vara kul att kunna vara med på Instagram, men fattar inte hur jag gör.

Jag gick in på Instagram, men hittade inget ställe att regga mig från min dator.

För det andra, hur installerar jag en app på min Samsung Galaxy GT-S5830i

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Cireea
2014-05-09 15:01
0

Det går inte att skaffa Instagram via datorn utan endast via mobilen 🙂 Däremot kan du logga in via datorn men då måste du registrerat dig via en mobil först.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

ru4real
2014-05-09 16:44
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och appar installeras via google play, från mobilen. Du bör ha en liten ikon för det och sen ser ut typ såhär:

https://www.google.se/search?q=google+play+icon&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=culsU5DHM4u_ygON04LQAg&ved=0CDAQsAQ&biw=1920&bih=922

bamse6311
2014-05-09 22:16
0

Som de andra sagt så är det snabbast att installera direkt från telefonen.

Sedan så kan du ju iofs också koppla telefonen till datorn via USB-kabeln och ställer du in den som diskenhet så går det ju att installera appar på det sättet också.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android

Hoppas att det fixar sig och lycka till med instagram.

Bästa hälsningar,
Bertil

[kissidor]
2014-05-10 06:57
2

Du behöver inte koppla in telefonen till datorn för att installera appen från datorn. Du behöver bara vara inloggad med ditt google-konto i både datorn och telefonen. Om du då från google playstore i datorn söker upp instagram-appen så ska det stå att den är kompatibel med dina enheter, och när du väljer installera så skickas den till din telefon, men den skickas inte från datorn utan från google. 

(Har man flera androidenheter inloggade med samma google-konto listas de alla där och man får välja vilken av dem appen ska installeras på.)

bamse6311
2014-05-10 13:22
0

#4 kissidor.

Ja just det, så är det ju.
Ibland så tänker man inte efter, före Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil