Ifokus på telefonen
Niklas skriver om att folk nu kollar sidan på mobilen.
Hur gör jag. Jag har ju en Samsung GT-S5830i
Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"
det är inte en app, så du behöver inte "göra" nåt särskilt alls, du bara surfar in på iFokus från telefonen, sidan ska då känna av att du surfar från en mobiltelefon och automatiskt slussa in dig på mobilversionen. om det är det du är ute efter alltså, själv har jag i flera år surfat på iFokus vanliga webbversion från telefonen, men det kan vara så att det går lite lättare med mobilversionen från din lur 🙂
Inte säkert att man automatiskt slussas till mobilversionen. Jag gör det inte utan jag kommer till den version jag hade uppe när jag stängde webbläsaren. Även om jag rensat historiken.
Torin om du tittar uppe i svarta listen ovanför tråden. Där har du en länk som står i mobilen. Klicka på den så kommer en sida upp som också har en länk. Länk till iFokus mobilversionen. Klickar du på den så kommer du till mobilversionen.
Sen om du vill tillbaka till vanliga versionen så får klicka på länk längst ner på sidan. Det står visa sajten i full version.
.
Sant annia, det var därför jag skrev "ska" och inte "kommer att". Ärligt talat så hittade jag inte länken😊, så det var bra att du visade var den fanns 🙂
Är sällan på iFokus via luren men testade igår för att se det nya gränssnittet.
När jag loggade in via den vanliga androidläsaren så kom jag till webbversionen.
Däremot så när jag loggade in via både Chrome och Boat så kom jag direkt till mobilversionen.
Gillar den här mobilversionen då jag tycker att det blir struligt med webbversionen på en 4.7 tum skärm.
Kanske för att jag är van att köra på datorn där jag har 24 tum.
Bästa hälsningar,
Bertil
Jag har aldrig gillat mobilversionen, även om den är bättre nu än tidigare. Men jag höll på att bli galen när den här nya först kom och det inte funkade som det skulle att ta sig från den till fullversionen för oss som ville det 😓
#5 kissidor
Även om jag personligen tyckte att den här nya mobilversionen är bättre än tidigare så blir det kanske även fortsättningsvis mest via datorn när jag skall på iFokus.
Å andra sidan så kör jag ju jäkligt mycket facebook, instagram, youtube, spotify mm mm på luren.
Är ju ständigt uppkopplad på både facebook, instagram och andra sidor.
Bilder tagna med mobilen redigerar jag ofta också direkt i luren så nu när jag tänker på det så är det ju lite ologiskt att jag inte har använt luren mer än jag har för iFokus, hahaha
Bästa hälsningar,
Bertil