Android iFokus

Android

Etikettproblemlösning
Läst 5450 ggr
natha-mjau
0

Nödåterställning fungerar inte

Jag skulle uppdatera min samsung galaxy s4 idag och mitt under uppdateringen åkte sladden ur och ja, det blev nått skumt med telefonen. Det står att jag måste ta hjälp av nödåterställaren via kies, och det har jag gjort men det fungerar inte, den står stilla på 0% så nu står det bara på mobilen "firmwire upgrade encountered an issue. please select recoverymode in kies & try again" Det funkar inte att starta om den eller så utan jag måste återställa hela telefonen. Men hur ska jag göra när det inte går?!

farvendal
0

testat göra en hard reset? går att återställa telefonen på två sätt, "soft reset" via inställningar och sedan en hard reset genom att hålla in några specifika knappar när telefonen är avstängd.

saxat från webbsida - "PRESS AND HOLD VOLUME UP + Home Button + Power. Keep holding HOME + Volume UP, but after vibrate release power."

väldigt sällan det INTE fungerar.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

natha-mjau
0

#1 läste precis det på en annan tråd och det fungerade inte.
Går inte att göra någonting och när jag ska återställa i kies låser sig allting.

farvendal
0

#2 om du tar ur batteriet tvingar du iallafall telefonen att stänga av sig. sätt i batteriet efter en liten stund. sedan håller du i de knapparna (dvs inte starta telefonen först), vad säger den då?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

natha-mjau
0

#3 det står samma sak då

[Högtryck]1
0

Testa avinstallera KIES och installera om det igen och se om det fungerar då.

natha-mjau
0

#5 fungerar fortfarande inte, "första" nödåterställningen fungerar nu, den går till 100% och börjar sedan om igen, men då stannar den på 4% och sen händer det inget mer.

Den får väl stå på undernatten. Jag har ingen aning om vad jag ska göra för ingenting fungerar ju :S

[Högtryck]1
0

Kanske läge att kontakta support på KIES om du provat det mesta utan framgång.

natha-mjau
0

#7 och som svar fick jag "tråkigt att du upplever problem med uppdateringen " jo tjena…
Dem sa bara att jag skulle nödåterställa den och testa recovery mode som jag redan gjort, och annars in på verkstad…
Men jag har ju ingen garanti kvar.. 

Och nu får jag inte tag på återställningskoden när jag ska testa igen

[kissidor]
0

men har du verkligen ingen garanti kvar på en s4 🤔? när sjutton köpte du den då?

men däremot är det ju inte säkert att det skulle ha gått på garantin, det beror ju på precis vad som hände - men om du höll tyst om att sladden åkte ur mitt under processen så kanske inte de skulle kunna bevisa att det möjligen berodde på nåt som inte täcktes av garantin.

hursomhelst så har jag tyvärr inga råd att ge, för kommer du inte ens in i recovery mode så är det iaf kört bortom min vetskap och förmåga 😕, och jag kan inte säga annat än att det verkar vara verkstadsbesök som gäller.

[Högtryck]1
0

#8, Då är det troligen bara verkstad som återstår så får dom titta på den.

natha-mjau
0

Jag hade visst garanti kvar, det var på håret :)
Så jag lämnade in den, återstår att se vad dem säger!

Tack ändå för hjälpen, nått måste ju vara galet

[Högtryck]1
0

#11, Det var ju för väl, då slipper du åtminstone betala för det.