Hej min pojkvän har Samsung galaxy s4 och på den kan han ändra led lampan till den färg han vill till den app han vill. Jag skaffade precis en note 3 och jag kan inte hitta vart man ändrar det på den? Jag hittar bara där man sätter i gång det men det står inget om att jag kan välja lampa efter app själv… någon som vet hur man gör?
och din pojkvän har alltså inte laddat ner en app för det utan han använder en inbyggd funktion? nu drog jag precis in cm11 i min s4 så tyvärr kan jag inte kolla hur det ser ut där - men jag har nåt vagt minne av att det kan ha funnits inbyggt under inställningarna ja. men du har alltså kollat precis var i inställningarna din pojkvän ändrar det och går till samma ställe i din note 3 men där finns det inte?
men isf kan du testa en tredjepartsapp, jag tror light flow är den vanligaste, här hittar du gratisversionen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rageconsulting.android.lightflowlite
Värd på Mobiltelefoner och Android
Den var "inbyggd", okej ska kolla! Tack för tipset:)
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
här står vad och varför: http://www.folioflow.com/ff/page/website/lightflow/pageId/2277
något som det pratats om ett tag och som vi ju kan hoppas på att det faktiskt kommer till slut är att man ska kunna blocka enskilda behörigheter istället för som nu att det är allt eller inget. ofta är det ju så att appen kan fungera alldeles utmärkt ändå, och att det bara är en viss specifik grej den inte klarar att göra om man skulle neka den en viss behörighet
Ja men nästan alla appar jag har, har behörighet till allt.. men vem orkar sitta och kolla igenom miljoner med mobiler?:)
Vad kollar dom efter? Snuskbilder?
Vad är root?
root innebär administratörsrättigheter kan man säga.
Tycker att de flesta appar kräver behörighet till än det ena och än det andra.
Personligen så har jag inte upplevt det som några problem och om man inte accepterar så är det ju många appar man isf inte kan installera.
Som trogen Androidare (nörd) så måste jag dock medge att iPhone (IOS) har kommit lite längre i detta då dom har en bättre koll på vilka appar de tillåter.
Bästa hälsningar,
Bertil
Hur menar du att andra skulle ta över din telefon?
Det är ju väldigt liten möjlighet för att andra att ta över din telefon.
Detta såvida du har ett antivirusprogram på din lur precis som man har på sin dator.
Själv så har jag AVG vilket jag tycker är ett mycket kompentent antivirusprogram för smartphones.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antivirus&hl=sv
Själv så har jag väldigt många appar installerade och tack och lov så har ingen av dessa vållat mig personligen några problem.
Bästa hälsningar,
Bertil
ja var och en gör naturligtvis sin egen avvägning där - huvudsaken är väl att man är medveten om att riskerna finns så man inte fattar sitt beslut helt i blindo
Inlägget är borttaget
#10, Ja, har man en brandvägg och förbjuder apparnas tillgång till internet så skickas inget som man inte vill såklart så det är bara givet att använda sådant om man är väldigt orolig så det var bra information VSK 😎
Det finns lite olika även om de flesta kräver Root. T e.x denna, Mobiwal: NoRoot Firewall-Android
Tyvärr ville inte inlägget riktigt fungera så det blev både knasigt och dubbelt, ursäkta om det blev missvisande", iFokus och deras problem!