Samsung galaxy s4 - laddar inte
Hej,
någon här som haft liknande problem med sin samsung galaxy s4 alt annan modell? Detta är nu min andra s4 som strular vid laddning. Första kunde man ladda 1% i halvtimmen ungefär, den skrotades då displayen gick sönder, fick ny på försäkringen. Nu 3 månader senare, har jag precis samma problem med min nya s4.
Den laddar inte. Den stänger av sig/startar om sig när man lägger den på bordet.
Laddningen strular dock mer än någonsin nu. Måste stänga av den för att den ska ladda. Placera telefonen på ett visst sätt för att den öht ska få laddning.
Den åker in på service på lördag.
Måste jag nu ta emot en till likadan, för att genomgå samma strul?
För det var mest troligt batteriet alt usb porten i telefonen som var defekt.
Saknar att kunna använda min telefon. Nu dör batteriet på 2h om man så mycket som ens tänker på att kolla igenom facebook osv..
-Sanna
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Kolla om batteriet är gjort i Kina… isf så har du nog svaret där.
men vad konstigt/oturligt att du råkat ut för detta med två s4:or i rad 😮! jag har definitivt inte råkat ut för det och inte någon jag känner med s4 heller vad jag vet. jag antar att du testat olika laddare och får samma resultat? om inte så gör det. vad du också skulle behöva testa är med ett annat batteri - har du nån kompis med s4 som du skulle kunna byta batteri med en dag? för googlar man lite ser man dock att flera verkar ha råkat ut för ett dåligt batteri som har svällt, det är ett känt problem
Jag har testat första s4 laddare, en icke orginal, och den som följde med. Icke orginalet laddar inte alls, de andra sådär skräp dåligt.
Enligt telenor är det fel på telefonen alt batteriet.
Har ingen chans att prova ett annat batteri nu innan den skickas iväg, men de får provladda den i butik och kolla där.
Ångrar nästan (läs nästan!) att jag inte valde iphone som maken gjorde. Hans laddar utan problem.

99.9% att det är kinesiskt batteri i.. Du kan ju kolla iaf.
# 4
Det står: CELL MADE IN JAPAN, ASSEMBLED IN CHINA. :)

Då är det det rätta batteriet du skall ha.
Då är det din mobil/laddare som spökar.
Ibland så kan det faktiskt vara glapp i sladdarna, även om man har flera så kan det vara så att det kan vara fel eller kasnke inte rätt sladd.. Har du någon som du kan få låna en sladd från för att testa?
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se