Android iFokus

Android

Etikettproblemlösning
Läst 5336 ggr
pivotal
2014-02-09 00:10
0

Klickade på "Återställ programinställningar"

Hejsan,

Är en färsk användare av Android efter flera år med iPhone. Har en Note 3 som jag är väldigt nöjd med men nu har jag lyckats sabba till det.

Jag var ute efter att nollställa alla standardprogram för att välja de jag har kommit att föredra själv. Gick in under Allmänt -> Programhaterare och klickade fram menyn där jag sedan valde "Återställ programinställningar"

Det som hände sedan var layouten på min hemskärm och övriga skärmar nu ser ut som om de vore i enkelt läge (dock är detta - alltså "Enkelt läge" - inte valt inställt bland inställningarna, så det går inte bara att klicka ur det). Alla mina program är borta från dessa skärmar.

Hur gör jag för att få tillbaka utseendet som det var innan?

Tacksam för hjälp.

Ladydragon
2014-02-09 00:23
0

Vet inte riktigt om jag har förstått vad du har hittat på….

men standardprogrammen kan man inte plocka bort om man ändå vill göra det så måste man roota telefonen 

när du valde återställ programinställningar så tror jag du återställde telefonen till som den var när du köpte den alltså alla appar och inställningar m.m har du raderat

pivotal
2014-02-09 00:31
0

Hej!

Nej jag ville ändra så att telefonen automatiskt använde Firefox för att öppna länkar. För att nämna ett exempel. Det handlade alltså inte om radera något utan att välja mina favoritprogram som standard.

Apparna och allt finns kvar, det står att de fortfarande körs, det är bara själva utseendet som har förändrats.

pivotal
2014-02-09 00:35
0

För att förtydliga, den ruta som dök upp stod det följande på:

"Återställa programinställningar?
Detta återställer alla inställningar för:

-Inaktiverade program
-Inaktiverade programmeddelanden
-Standardprogram för åtgärder
-Programbegränsningar för bakgrundsdata

Du kommer inte att förlora några programdata"

Och där klickade jag på "Återställ program".

pivotal
2014-02-09 00:39
0

LÖST!

Klickade i och ur "Enkelt läge" och allt ser ut som det ska nu.
Konstig grej.