Har jag förstört mobilen??
hej jag har försökt ladda hem två appar på ja någon vecka men det går inte, för några veckor sen rensa jag mobilen på appar och jag hade en som det stod samsung bla bla på så jag tog bort den för de man ska ha på mobilen ska ju inte kunna tas bort??
Nu när jag försöker ladda hem en app står det "standardsinstallationsplatsen "
Men jag kan inte ens uppdatera mina appar.. har jag råkat tagit bort en app som jag behövde?? hur laddar jag hem den igen då?
felkod kommer fram också 961
till att börja med: är det från google playstore eller från samsungs egen app-butik du försöker ladda ner appar? och kan du möjligtvis dra dig till minnes vilken "samsung blablabla" det var?
om det är från google playstore, testa till att börja med detta: gå in under inställningar/program, leta upp playstore, välj att rensa data och cache, starta om telefonen. ibland hjälper denna enkla åtgärd, om inte säg till så försöker vi nåt nytt.
vilken samsung-modell har du förresten och vilken androidversion kör du?
Från play butiken . Jag har en samsung galaxy note gt 7000? Okej ska testa
Men m jag rensar data vad händer då? Försvinner alla appar då??
nejdå nejdå, ingen fara 🙂. du rensar ju bara de data som finns i din telefon för själva appen playstore. dvs det du kommer att få lägga in igen är dels det google-konto du använder för att ladda ner appar, och dels möjligen dina inställningar för köp av betalappar.
det kan i och för sig bli tvunget att göra en total återställning också, där all data i hela telefonen rensas - om inte detta eller nåt annat av de enklare tricksen funkar. men den dagen den sorgen, vi testar de mindre arbetskrävande metoderna som är kända för att kunna funka vid problem med playstore först.
Borde väl gå att surfa till google play med datorn och installera om google play till telefonen 🤔
mja det går väl inte att ominstallera den om den redan finns där, och den går ju inte att avinstallera.
men däremot kan man testa att backa senaste uppdateringen, men det hade jag tänkt komma till sen om inte detta hjälpte.
👍
Tack så hemskt mycket kissidor:D det funkar igen :) !!!
härligt att höra 🙂!
Hej igen, nu har fet slutat att funka igen:/ har testat de jag gjorde sist men det hjälper inte… vad kan man mer göra?
suck, vad tråkigt 😕! om du går in på samma ställe så finns det även en knapp där "avinstallera uppdateringar". testa den också.
Det funkade inte :/
då kan jag tyvärr inte rekommendera nåt annat än en fabriksåterställning, men då ryker allt i telefonen. bilder och allt sånt sparar du förstås till datorn eller dropbox eller liknande.
se till att du säkerhetskopierar både med samsung-kontot och att den är inställd på att kopiera google-kontot, samt vilket konto du nu använder för dina kontakter.
i mina samsungar säkerhetskopieras även till exempel sms- och telefonloggar med samsung-kontots säkerhetskopia, men jag vet inte hur det är i den du har, om detta är ett senare påfund. i såfall finns det också appar speciellt för det om det är nåt som du vill ha kvar.
det kan alltså bli en del jobb med att återställa appar och inställningar som du vill ha det, och en del saker kanske inte går att få tillbaks - men på plussidan så kommer telefonen att vara som ny prestandamässigt efteråt 🙂
Okej:) men tror inte att Ja vågar et ifall jag sen inte kan ladda hem alla appar igen
men varför i all världen skulle du inte kunna det 🙂?