Android iFokus

Android

Etikettköpråd
Läst 1774 ggr
rebeckastashh
0

funderar på att köpa lg g2

Så, som rubriken lyder, har jag funderat länge, sen den släpptes typ, på om jag ska köpa lg g2. 

vad jag vill ha (och den har) är väl att den har en bra kamera, mycket utrymme, stor skärm, sms och ring funktion hehe :P

* går det att uppdatera androidversionen till senare version? 

* Är priset värt, eller finns det någon annan som är bättre i samma prisklass?

[kissidor]
0

alla jag hört som har den är supernöjda - och det finns definitivt ingen mer prisvärd telefon i den prisklassen. jag har själv en s4, men skulle jag köpa telefon nu skulle jag utan tvekan välja denna.

[kissidor]
0

just ja, skulle ju även svara på din fråga om uppgradering av androidversionen. var tvungen att kolla lite först vad som är senaste budet om den. enligt vad som senast sagts så ska den få kitkat 4.4, i skandinavien preliminärt mot slutet av första kvartalet nästa år. dvs de hoppar över 4.3. 

dock är det lite onödigt mycket ståhej om det där med androidversionen tycker jag - alla från och med 4.1 funkar ju fint. den riktigt stora nyheten med kitkat är ju att klenare utrustade telefoner ska få lättare att orka köra det hittills mycket hårdvarukrävande android, men köper du den här telefonen så berör ju verkligen inte det dig 😉, så även om uppdateringen skulle bli kraftigt försenad så anser i alla fall inte jag att det är nåt som borde påverka beslutet om att köpa eller inte köpa den här telefonen överhuvudtaget.