Samsung Galaxy S2 - Felmeddelande hela tiden
För typ en timme sedan när jag skulle gå in på facebook på min mobil, så fungerade det inte och det stod att jag skulle starta om mobilen. Jag gjorde det tre gånger, samma sak hände hela tiden.
Tänkte att det var facebook som krånglade bara, så jag gick in på internet. Det stängs ner omedelbart, och ett felmeddelande syns. Samma sak verkar gälla dom flesta andra apparna, kan dock gå in på Google Play (då får jag felmeddelande på massa andra program)
Jag har GO Launcher installerat, och har inte haft några problem tidigare. Vet ju dock att det kan bugga, så jag tänkte prova att avinstallera. Avinstallerade allt som har med GO att göra, och får då felmeddelande hela tiden. (TW-launcher eller nått, antar att det är standartlaunchern som är installerad).
Startade om mobilen, och då är GO Launcher tillbaka.
Får lite smått panik, någon som vet vad som kan vara fel? GO Launchern uppdaterades för någon dag sedan, men är det den som krånglar så borde ju problemet vara löst när jag avinstallerar den.
//Jessie
Glömde säga att jag provade att ta ur batterier och SIM-kortet också.
Har ägt mobilen i drygt ett år, köpt hos Tre. Om det nu spelar någon roll.
//Jessie
Vad står det i felmeddeladena?
Vänlig hälsning, Martin
Försöker jag öppna sms:en står det: "Tyvärr! Processen com.android.mms för programmet Meddelanden stoppades oväntat. Försök igen"
Sen är det en knapp som det står "Framtvinga stängning" på.
//Jessie
Mycket märkligt…
Har du installerat någon annan app på senaste tiden som skulle kunna ställa till det så här?
Du lyckas inte att avinstallera GO Launcher överhuvudtaget?
Vänlig hälsning, Martin
Det enda jag installerat nyligen är ett spel, tycker inte det borde göra något…Men jag kan prova att ta bort det.
Det går att avinstallera GO Launcher, men då kommer felmeddelandet med TW-Launcher upp hela tiden (så att det inte går att göra någonting) och när jag startar om mobilen så är GO Launcher tillbaka. Så det verkar inte gå att avinstallera och få den att fortsätta vara avinstallerad.
Laddade mobilen i natt, satte ur laddaren runt sju och runt elva var det helt slut på batteri. Annars brukar mobilen räcka en dag om jag inte håller på med den.
//Jessie
Har du kollat vad det är som drar mest utav batteriet?
Vad är det för felmeddelande du får upp med TW-launcher?
Vänlig hälsning, Martin
Mobilen verkar vara okej igen. Jag lät batteriet dra ut helt tills den slocknade, sedan laddade jag fullt batteri utan att röra det något emellan. Läst någonstans att man ska göra så ibland, och jag visste inte vad jag skulle testa mer.
Tog även bort spelet.
Vet ju inte vilket av dom som löste problemet, eller om det bara var en tillfällig bugg, men den verkar fungera som den ska nu.
Jag kunde inte kolla batteriappen, så jag vet inte vad som drog mest batteri. Nu ser det ut som vanligt, displayen drar mest, sedan Play Butik och Facebook.
Det är/var samma felmeddelande, fast det står com.android.TWlauncher eller nått istället för com.android.mms. Samma felmeddelande när jag försökte gå in på internet, klockan eller annan app också, förutom att namnet var olika då.
//Jessie
Okej, ja något konstigt var det iaf.
Skönt att det löste sig! Hoppas det förblir så nu. 🙂
Vänlig hälsning, Martin
Ja, det hoppas jag också (: Tack för hjälpen i alla fall!
//Jessie