Etikettsamsung
Läst 3799 ggr
Nina
2013-12-02, 07:12

Mobilsamtal VS internetsamtal

Jag har en SGS34G. Killen har SGS3. När jag ska ringa samtal får jag upp en ruta där jag måste välja antingen mobilsamtal eller internetsamtal. Han får inte upp det. Någon som vet varför jag får upp det? Är ganska irriterande. Och vad innebär internetsamtal?

Weasley
2013-12-02, 07:37

Jag får upp "telefonsamtal" eller "skypesamtal" irriterande

Trololololololololololo

kissidor
2013-12-02, 11:50

har du också installerat nåt i stil med skype på din hera? det låter ju så. jag har inte brytt mig om att lägga in skype i telefonen - jag skypar bara från plattan - så därför vet jag tyvärr inte vilka inställningsmöjligheter som finns, men man kan ju tycka att det borde finnas någon inställning nånstans som råder bot på det där. 

när jag öppnar dialern och trycker på menyknappen och väljer inställningar hittar jag bla en rubrik "Använd internetsamtal" som jag kan gå in på och där har jag tre val varav ett är "Fråga vid varje samtal". det är inte möjligen så att den är ibockad för er? reservation för att det kanske inte ser exakt likadant ut, då detta är en s4.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Nina
2013-12-02, 12:16

Nej jsg har inget liknande på mobilen.

Nina
2013-12-02, 12:17

2 fast 1 handlar om skype, det gör inte mitt. Ska se om jag hittar den inställningen. Låter ju som det.

Nina
2013-12-02, 12:20

Nu valde jag " endast för internetsamtal". Den var mycket riktigt kndtälld på fråga vif varje samtal.

kissidor
2013-12-02, 13:42

ok, man kan ju både tycka och tro att det skulle hjälpa, du säger väl till annars hera?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nina
2013-12-02, 13:48

Testade precis, det hjälpte :) tack så mycket för hjälpen!

Inkanyezi
2013-12-07, 22:28

Internetsamtal brukar vara enligt SIP-standard, och man ansluter då till telefoner som också har SIP, eller till datorer. Genom att ansluta sig till en leverantör av SIP-telefoni som har gateways mot telenäten rund om i världen kan man ringa som vanligt till telefoner kopplade till fasta nät eller.mobiltelefoner, och det är i regel billigare än att koppla upp via mobilnätet eller fast telefon. När man kopplar till en annan SIP-telefon är det gratis, precis som Skype, men till skillnad från Skype görs samtalet enligt en standard för telefoni.

Upp till toppen