Android iFokus

Android

Etikettappar
Läst 6251 ggr
[SarahOhrn]
0

Ge mig tips på era bästa appar och widgets!

Jag vet, smaken är som baken men kan inte hitta bland alla 837483264879 appar och widgets! Så ge mig tips på era allra bästa! Så får man lite tips… :)

[kissidor]
1

för att det inte ska ta halva natten så skriver jag bara några namn på appar jag använder då så kollar du upp dem själv i playstore, ok 🙂?

swype

swiftkey

bankdroid

Nova prime

silent hours

dropbox

cloudprint

multipicture live wallpaper

wattpad

waze

barcode scanner

speed test

appsales

mdscan

tv.nu

väckarklocka xtreme

readly

storytel

netflix

viaplay

spotify

klart.se

[SarahOhrn]
0

Absolut namn är de viktigaste sen kan jag kolla upp dom :)

[SarahOhrn]
0

Men kan man använda swipe och swiftkey samtidigt? Det är väl typ samma fast olika

[kissidor]
0

precis, men jag skrev upp bägge för jag gillar båda. har fastnat lite mer för swype själv men det är en smaksak. dottern använder swiftkey, det funkar bättre för henne som inte hittar lika rappt på sitt qwerty

Linnea
0

#1 Är det bara jag som inte kan hitta nån Spotify-app för androider?

Skynda långsamt så går det fortare.

beem
0

#5 Det finns bara en betalapp.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[kissidor]
0

mja alltså appen är ju gratis och den borde du inte ha några problem att finna tycker jag 🤔. när jag går in i playstore och skriver spotify i sökrutan så kommer det ju upp en hel del hjälpappar för spotify också men spotify själv står överst

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spotify.mobile.android.ui

men sen är det ju så att man måste ha spotify premium för att kunna använda den - det gäller både för android och iOS förstås, det är bara i datorn man kan använda gratisversionen

Linnea
0

Vi har premium och har haft länge. När jag går in på samsung apps så kommer det bara fram en hjälp-app. Där hittar man ju även de som man hämtar via googles playstore.. Men jag ska försöka igen.

Linnea
0

Okej nu hittade jag den på google play. Innan hade jag nokia och där är bara ett ställe att hämta appar men i samsungen finns det två. Helt onödigt.

[kissidor]
0

ja det är väldigt onödigt att samsung har sin egen appbutik, men de försöker ju bygga sin väldigt egna variant av allting - många tror att de gör det för att de förbereder sig på att ev bryta sig loss från android och google och köra sitt helt egna race en vacker dag.

men strunta i samsungs egen appbutik och egen kalender du, håll dig till googles grejer så blir det mindre förvirrande 🙂. samsungkalendern är visserligen inte alls dålig, men den synkar inte lika komplett som om du använder googles kalenderapp.

Linnea
0

#10 Okej förklarar ju saken. Jag är inte så förtjust i google öht men jag får väl använda deras istället.

Försökte radera en grej i samsungkalendern men nån radera-knapp fanns inte..

[kissidor]
0

linnea, man kommer åt mera grejer med menyknappen 🙂. öppna en notering och tryck på menyknappen så ska du få upp möjligheten att radera noteringen

Linnea
0

#13 Ok den där menyknappen tänker jag inte på för jag är inte van vid att ha en sån =)

[kissidor]
0

haha, det är som jag när jag använder iPaden och blir skogstokig för att den varken har meny- eller backa-knapp - fast tvärtom 😃! hellre en knapp mer än man är van vid än en mindre om du frågar mig 😉

samfor
0

SwipePad - lägg dina favoritappar här för enkel och snabb åtkomst till dessa mha hotspot.

Locus Map Pro - offlinenavigator bland annat

Go Weather widget - har en widget som visar aktuellt väder och prognos. Toutchar man klock så kommer man till valfri klockapp och touchar man datumet kommer man till valfri kalender.

Nova Launcher - bäst.

Safe In Cloud - sparar alla dina inlogg och lösenord i molnet.

Google Drive och DropBox - molnlagring

Tv.nu - bra app med bra widget

Wase - bra onlinenavigator

Evernote, Tasks och Google Kep - bra anteckningsappar

QuickPic - bättre än stockgalleriet

PS Touch - photoshop i mobilen 😃

Poweramp - bästa musikspelaren med inbyggd equalizer. Testa denna och din gamla stereoanläggning blir som ny…bättre bas osv.

Volume Control - smidigt sätt att ändra ljuden som man vill ha dem.

Cheers 😉

Carrosh
0

Google Keep - Smidig, enkel och snygg för att göra Att göra-listor och anteckningar med.

Foursquare - incheckningsapp, samla poäng och märken för dina incheckningar.

TouchPal X - som Swype och SwiftKey, fast gratis.

Viber, Kik, WhatsApp - väldigt bra chatt-appar.

Dropbox - Molnlagring.

GO Launcher EX - ändra utseendet och lägg till funktioner på din hemskärm.

aCalendar - Enkel och smidig kalender.

GO SMS Pro - Lite roligare SMS-app än telefonens inbyggda.

Instagram

EyeEm - I stil med Instagram

Bandsintown - Toppen ifall man tycker om att gå på konserter och spelningar.

Bitstrips

Matpriskollen - Du kan lägga till favoritbutiker och se alla extraerbjudanden, samt lägga dem i en inköpslista direkt i appen.

Pressbyrån - Istället för stämpelkorten i papp kan du få stämplar genom appen, när du köper kaffe, korv, tidningar osv.

Money Lover - För dig som håller kassabok och vill se var pengarna tar vägen.

Opera Mini - Smidig webbläsare med inbyggd google-sökning.

SyncME - Synka folks facebook profilbilder med dina kontakter.

QuickPic - Tycker denna galleri-app är bättre än telefonens inbyggda. Bättre överblick och du kan ändra mappar och platser på dina bilder väldigt enkelt.

ColorNote - Snygg anteckningsapp, och med Att göra-listor. Allt i den färg du väljer att göra själva anteckningen i.

Drippler - En massa bra apptips.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!