Android iFokus

Android

Etiketthtc
Läst 2317 ggr
orgarbest
0

Sms från iPhone till HTC One = osant

Hej! I fredags köpte gick jag över från en iPhone 4 till en HTC Ole. Jag är fruktansvärt nöjd med allt, förutom en enda sak. När folk med iPhones tidigare sms:ade mig gjordes det med iMessage och jag tänkte att det skulle ändras automatiskt när jag satte i simkortet i min nya telefon - att jag skulle få smsen på det "vanliga" sättet. Det gick dock inte som planerat, när de svarar på mina sms kommer det inte upp någonting på HTC:n, i stället visas det på iPhonen, trots att simkortet sitter i HTC:n. Förstår ni vad jag menar och vad kan jag göra åt det? Behöver jag ta bort mitt apple-id? Jag kikade runt lite här på sidan och hittade ett liknande fall, men det tog en vecka innan han fick sms:en och dem kunde se ut hur som helst… Mvh Emil

Jonsson9
0

Att du fortfarande får det i iPhonen beror på att meddelandet skickas via datatrafik och inte som ett vanligt SMS. (Vilket gör att det är "gratis" att skicka meddelande mellan iPhones.)

Antagligen är din iPhone ansluten till ditt trådlösa nätverk hemma, vilket gör att den fortfarande kan ta emot meddelanden.

Gå in i iMessage och välj Inställningar > Meddelande och kryssa av att du inte vill använda det.

Vänlig hälsning, Martin

orgarbest
0

Tack så mycket, nu funkar det som det ska! Ha det gött