Android iFokus

Android

Etikettsamsung
Läst 13970 ggr
Yolo91
0

MMs problem samsung galaxy s4

Hejsan bytte nyligen min iphone mot en samsung. Hel nöjd men ett problem har uppkommit nämligen att när jag får mms så står det bara hämta. Och jag klickar på hämta men ändå kommer det inte upp någon bild och mobilen slutar hämta. Vad är det som är fel? har tele2 har både hämtat automatiska inställningarna och gjort manuellt men ändå samma problem.

Razzora
0

Är det ett kontantkort du har? Om det är så så måste du ha minst 5 kr kvar på kortet för att ens kunna ta ner MMS bilden.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[kissidor]
0

både jag och min sambo har råkat ut för det där några gånger, ett fel som försvinner lika plötsligt som det dyker upp - och vi har inte samma märke på telefon så vi har antagit att det är operatören som strulat. nu har vi visserligen telia men det där kanske förekommer hos fler operatörer? 

svårt att gissa vad det skulle kunna vara annars när vi har olika märke på telefoner och dessutom inte använder samma sms-app  men ändå så dyker felet upp samt försvinner samtidigt hos oss båda 🤔 för du har fått dina mms på det vanliga viset förut om jag fattar rätt, det är nu plötsligt det har blivit sådär?

[VSK]
0

Så där har jag oxå fått sista tiden. -har Tele2. Både från folk som har samma sorts lur som mig och iphone.

Yolo91
1

Jag har kommit på vad felet var fast jag förstår inte varför.. Var för att mobildata var av men wifit var ju på? Kanske är en blond fråga men ställer den ändå varför i helskotta måste mobildata vara på?

[kissidor]
0

Därför att mms liksom SMS och samtal går inte via datatrafiken. Men hade du stängt av den manuellt alltså? Eller hade den stängt av sig själv?

Yolo91
0

Har alltid för vana att stänga av mobildata när jag är inne på wifi så att den inte ska gå över till mobildata i varje fall. Men om mms är som sms och inte går via datatrafiken varför måste då mobildatan vara på?

Ladydragon
0

Vad jag har läst så vissa modeller som har Android så måste mobilsurf/mobildata vara påslaget för att kunna ta emot och skicka mms 
andra modeller som min egen mobil  när jag skickar eller tar emot mms så går mobilsurfen igång en stund automatiskt 

ett tips är oxå att prova en annan smsapp som Handcent Gosms eller liknande dom brukar vara bättre på att hantera mmsen 

#5 hmm förstår igenting av din kommentar?? jag skulle hellre vilja säga att mms och sms är inte alls samma sak…

[kissidor]
0

nej det är delvis sant ladydragon även om det förvånar mig att du säger att du inte förstår nånting alls av min kommentar - och att du tolkat det som att jag skrivit att mms och sms var samma sak 🤔??? det känner jag rakt inte igen, jag skrev bara att de hade något gemensamt. men jag skrev det inlägget nyvaken och bråttom i sängen från telefonen så lite si och så blev det ju helt klart med formuleringen. men det jag ville åt var självklart att det går ju inte att ta emot eller sända någondera över wifi iaf, de går bara via mobilnätet.

när jag och min sambo har haft de här problemen har vi som sagt haft dem samt blivit av med dem samtidigt trots olika telefoner och olika sms-appar, och jag använder go sms.