Etikettproblemlösning
Läst 3609 ggr
Nina
2013-10-16, 16:50

Ifokus fungerar dåligt i Samsung s3

Jag har precis fått min SGS34G. Har märkt att iFokus fungerar väldigt dåligt i den. Ofta reagerar den inte alls på klicken utan jag får trycka massor av gånger, säkert upp till 20 gånger innan något sker.

Ska man byta sida kan man hålla inne klicket så man kan välja öppna. Men om jag tex ska hantera något kan jag klicka i evighet innan det sker något.

Någon som varit med om detta?

Och hur kan jag kolla vilken webbläsare som finns på mobilen? Står bara internet.

[Nathalie62]
2013-10-16, 16:58

Min erfarenhet är att iFokus ofta fungerar dåligt oavsett vilken mobil/webbläsare man har.

Sedan är det telefones egna webbläsare som finns i den, kanske står i manualen vilken det är.

Nina
2013-10-16, 17:04

I min iphone har jag inga problem. Den reagerar på varje klick. Och i den står det vilken webbläsare som den har som standard istället för bara "internet".

Får kolla i papperna om det står något där.

Det konstiga är att samsungen markerar när jag klickar, så klicken blir gjorda, det r bara det att den inte börjar tänka.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

bamse6311
2013-10-16, 17:04

Det går bra att ladda ner och installera fler webbläsare än den som levereras med luren.

Själv så har jag både Chrome samt Boat browser mini förrutom den som var installerad i luren när jag köpte den.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-10-16, 17:10

#2, Okej, kanske får surfa på den när du är inne på iFokus då. 🙂

Jag har faktiskt ingen aning om vad den just heter eller vilken det är och har aldrig spekulerat i det, har alltid använt någon annan webbläsare eftersom jag anser att det funkar bäst.

[Nathalie62]
2013-10-16, 17:12

Hera, du kanske ska prova någon annan webbläsare? I och för sig tror jag inte det hjälper men det kostar ju inget att prova.

Nina
2013-10-16, 17:15

Ja, jag tänkte testa någon annan. Därför är den en fördel att veta vilken jag använder nu så jag inte laddar hem samma :P

Köpte ny mobil för att slipp iphonen. Så den läggs på hyllan så fort pengarna på kontantkortet är slut.

Ladydragon
2013-10-16, 18:18

Vilken iFokus sida väljer du? www.ifokus.se eller m.ifokus.se 

själv väljer jag alltid m.ifokus.se när jag surfar från mobilen och jag har aldig haft några problem 🤔

funkar lika bra med standard webläsaren som med Dolphin

Nina
2013-10-16, 18:19

använder den vanliga versionen eftersom m.ifokus är så fruktansvärt dåligt utvecklat. Det är inte mycket man kan göra på den versionen.

kissidor
2013-10-16, 18:35

den webbläsaren som bara står som internet är den inbyggda medföljande, som är baserad på androids förra standardwebbläsare med vissa anpassningar av samsung. den behöver du inte oroa dig för att ladda ner för den finns inte i playstore 🙂.

hmm, mina samsungar (s4 och note 2) funkar båda fint på iFokus, både med standardwebbläsaren och med andra. jag både läser och skriver rätt mycket härinne från telefonen men jag har inte stött på några problem med det på de senaste typ tre åren 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nina
2013-10-16, 18:38

#9 Ok, så man kan säga att stanardwebbläsaren är Samsung helt enkelt och inte IE, Morzilla eller liknande?

Konstigt att det fungerar felfritt på dom. 🤔

kissidor
2013-10-16, 18:44

ja det kan man säga 🙂.

eller konstigt att det funkar dåligt på din - trist i alla fall, men jag har i och för sig slutat använda standardwebbläsaren ändå då jag tyckte de segade ner den med senaste uppdateringen, så jag vet inte hur den sköter sig på iFokus nu. men som sagt prova en annan så håller vi tummarna för att det funkar bättre. jag kör boat browser

Nina
2013-10-16, 19:27

Den har jag aldrig hört talas om. Tänkte mig någon av de vanliga? finns de?

[Nathalie62]
2013-10-16, 19:36

Här är den

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.boatbrowser.free&hl=sv

sen finns det en som heter Boat mini browser också som jag tycker funkar bäst.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.boatgo.browser&hl=sv

[Nathalie62]
2013-10-16, 19:37

Länkade till en hel del som du bara kan välja och vraka över, se vilken som passar dig bäst.🙂

https://play.google.com/store/search?q=webbl%C3%A4sare&c=apps&hl=sv

kissidor
2013-10-16, 19:48

den är iaf hyfsat vanlig, på androidtelefoner. det är ju inte nödvändigtvis samma webbläsare som du är van vid från datorn som är bäst i androidversion vet du 🙂

Nina
2013-10-16, 20:04

Ska kika på det. Tack ska ni ha :)

Gasoline
2013-10-19, 15:21

Upplever samma problem! Trodde att det var min mobil som var knäpp, trotts att den gjort såhär sedan ny, men då kanske det inte riktigt är så. När jag använder "Internet" är problemen värre än när jag använder crome. Det känns så iallafall.

Upp till toppen