Android iFokus

Android

Etikettövrigt-om-android
Läst 4157 ggr
[Gladamarsvin]
0

Tycker ni iPhone är en bra mobil?

vad tycker ni om iPhone här inne ? Jag är själv en nörd på iPhone :)

m4rkus93
3

Går sönder bara man tappar den från 10 cm typ… Jag gillar den inte

[kissidor]
1

ja det är ju inte vi som du förstår 😃. men ingen härinne med lite vett i skallen och faktisk kunskap om smartphones skulle väl säga att en iPhone är en dålig telefon, men den passar oss inte pga de begränsningar som finns i iOS. till fördelar med iOS tycker jag hör tex såna saker som AirPlay och iCloud, de funktionerna är ärligt talat klockrena. inte så att inga motsvarigheter till det för android finns men de funkar inte fullt lika stabilt och lättanvänt än. för mig uppväger det inte den valfrihet och de möjligheter som android har, men nöjer man sig med Apples val så är det väl inga problem att ha en iPhone.

sen brukar det ju hävdas att iPhone är mer intuitiv och lättare att förstå sig på, men jag tycker faktiskt precis tvärtom. android-systemet passar min logik betydligt bättre. och en sån sak som att det inte går att leta upp var ens filer finns till exempel stör mig mycket, jag tycker det känns totalkoko.

sen är de ju på tok för små och gjorda i material som visserligen känns exklusiva men som inte är särskilt praktiska enligt min mening 🙂

Stallmima
0

För liten skärm

[VSK]
1

Alla jag känner har nån form av problem med sina Iphone.

[Gladamarsvin]
0

ja så kan de vara #4🙂

[VSK]
0

😉

MichaelE
0

Om jag ska vara helt ärlig så skulle jag kunna skriva en bok i varför Android är bättre än iPhone, men jag tänker inte göra det utan kommer istället lyfta fram deras starka sida istället.

iPhone, eller snarare sagt iOS i sig, är mycket stabilare än Android (Unix är stabilare än Linux). Den har också en ruggigt bra kamera där man fokuserar mer på bildkvalitén än megapixlar. Dessutom har AppStore högre kvalité på apparna än de till Android, vilket är ett resultat av att det kostar en hel del att utveckla till iPhone.

Android (operativsystemet i sig och inte några speciella märken) är mycket mer anpassningsbart efter ens tycke och smak. Gillar man inte launchern som finns installerad så kan man installera en annan. Widgets är en annan stor fördel som ger mer liv till skärmytan samt möjlighet att kunna stänga av Wifi utan att gå till inställningar. I regel är Bluetoothen bättre på Android (förutom i just 4.2.x, vilket innehåller en bugg). Det är större utbud på appar till Android och massvis utav apparna har sådana funktioner som aldrig skulle kunna fungera på iPhone. Lättare samt billigare att utveckla appar till Android.

Sedan har vi ju iPhone 5S som är ett skämt. Är man inte insatt i datorer och dess uppbyggnad så kan det vara svårt att förstå. Men bland de vanliga problemen är att kompassen visar fel, den kraschar oftare än iPhone 5.

iPhone och iOS saknar innovationer idag medan det sker en hel del spännande saker på Androidsidan.

[Gladamarsvin]
2

Jag själv är nörd i iphone gillar när alla tycker olika har inget i mot android  bara att jag själv inte trivs med de själv🙂

Aristarcos
0

Jag har inte ihpone, egentligen fungerar de mer lika olika märken än tidigare då var det jobbigare att byta telefon märke, men som nämnts så är iphone mer styrd än android. Nu har mina barn iphone mest för att det är inne att ha iphone än andre mobiler..Men bättre, nje det är de inte, valde själv bort iphone 5 i förmån för min Xperia Z.

[kissidor]
0

bra sagt gladamarsvin 🙂, det är så det ska vara - att man accepterar att andra tycker olika.

[Gladamarsvin]
0

de är viktigt att göra #🙂10

[Nathalie62]
0

Gillar ditt inlägg Gladamarsvin 😃

Personligen gillar jag den inte alls eftersom det är så mycket som är låst och att man inte kan anpassa den som man vill.

bamse6311
0

Som de flesta andra här på sajten android så föredrar jag det OS:et.

Dock så har jag många kompisar och vänner som kör iPhone och aldrig skulle kunna tänka sig någon annan lur eller OS.

Många av de jag känner som har iPhone kör dessutom iPad och iMac.

Alla är vi olika Gladamarsvin och tur är väl det.

En av mina bästa vänner som dessutom jobbar inom IT kör Apple på allt och när vi träffas så kan vi ibland sitta och "smågnabba" lite men på ett vänligt humoristiskt sätt och med ett glatt skratt.

Bästa hälsningar,
Bertil