Android iFokus

Android

Etikettsony
Läst 4823 ggr
Sodaduck
2013-09-27 16:42
0

Sony Xperia V.

Förut var jag lite inne på hur Asus Padfone 2 var, men nu har jag fått upp ögonen för Sony's Xperia V. Så då undrar jag om det är någon här som har en sådan, är lite intresserad av att veta om den är bra eller ej. Om den krånglar mycket osv. 🙂

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

[kissidor]
2013-09-27 18:18
0

Sambon har en och är nöjd iaf, den är snabb och krånglar ingenting. Han är iofs inte sådär värst intresserad och kan inte ett jota om smartphones, utan det var jag som rekommenderade honom den när hans HTC desire s pajade som det anständigaste jag kunde komma på med max 4,3" skärm och lite tålig dessutom. Men som sagt, den verkar funka finfint även om den ju har klenare hårdvara än padfone 2. Det jag inte tål med den är det där äckliga splitterskyddet som känns alldeles klibbigt att surfa på - USCH

Aristarcos
2013-09-27 19:08
0

kan tänka mig att V har mycket likheter med Z som jag har, super nöjd, har inga problem med filmen som kom med… stabil telefon har inte ångrat en dag att jag skaffade en Z. Sen är väl V också mer stöt skyddad och vattenskyddad… så det är mycket bra egenskaper. ( om jag inte blandar ihop den med en annan model)

Sodaduck
2013-09-27 19:20
1

Okej, tack för era svar! 🙂

[Lynn-K]
2013-09-27 19:47
0

Har en V som jag är väldigt nöjd med. Snabb, snygg och lagom stor.

Min sambo har dock också en V som han haft lite otur med. Helt ny mobil med ett extra skärmskydd på som bara sprack rakt över displayen en morgon. Vid lite research konstaterade vi att det verkar vara ett inte alltför ovanligt fel på just V. 

Det går inte på garantin då de menar att det är pga yttre åverkan, vilken inte var fallet utan precis som vi fick fram från sökningen om det troligen berodde på temperaturförändringar.

_Bl.a. här läste vi om det:
_http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=89669

Det tråkiga med att skärmen spricker på dessa är att touchen med slutar fungera då så den blir helt obrukbar.

Hoppas innerligt att min inte går sönder och sambon är rätt händig så han har själv bytt skärm på sin så nu håller vi tummarna. 😉

[kissidor]
2013-09-27 22:18
0

men fy då 😮, måste varna sambon för det. hoppas det är som de misstänker i swedroid- tråden att det är bara en viss batch som är drabbad

Sodaduck
2013-09-28 14:47
0

#4 Ja det vore ju inte på kul om skärmen spricker, men annars låter det som en trevlig telefon. :-)

Aristarcos
2013-09-28 15:14
0

Kom också på att min kompis make har en som han använder som jordbrukare, har inte klagat alls på mobilen…

[Lynn-K]
2013-09-28 20:25
0

Ja alltså jag tycker om telefonen, den är superbra! Det var bara det här missödet med sambons skärm som skrämde upp mig.

Min tappade jag faktiskt i golvet idag och den höll. 😉

Rekommenderar att gå in i någon butik och testa mobilerna, hur de känns att hålla i och bläddra i menyerna med etc. Vi var inne på PMR och testade lite olika och fastnade verkligen för V då.

Sodaduck
2013-09-28 21:00
0

Tack så mycket för era svar! Låter som en bra telefon som passar mig. 🙂

Gasoline
2013-09-30 21:25
0

Både jag och sambon har den och båda tycker om telefonen, vi har dock inga större krav då vi inte kan så mycket om dessa tekniska prylar. Men jag som älskar att fotografera är toppen nöjd med kameran! Ang stötar och sprickbildning i displayen så beror det alldeles på hur stöten träffar displayen, om den då spricker eller ej. Det finns ju även displayfilm som ska skydda skärmarna mot stötar som kan resultera i sprickbildning, till viss del såklart. Dessutom tycker jag att det är bra att mobilen är fukt tålig, då slipper man vara livrädd för fuktskador, även om man bör vara försiktig. Så jag kan väl säga att jag är nöjd med mobilen. :-D

[kissidor]
2013-10-01 06:50
0

alldeles riktigt gasoline, att det beror på hur stöten träffar och att därför displayen kan spricka på vilken telefon som helst om den landar olyckligt. fast i just den här tråden pratades det nu huvudsakligen om sprickor helt utan föregående stöt 🙂. troligen pga spänningar som uppstått vid montering och som gör att bara måttliga temperaturförändringar fått skärmen att spricka. förhoppningsvis gäller det som sagt bara en viss batch.

och just på sony-telefonerna sitter det ju redan ett displayskydd som särskilt är avsett som just splitterskydd och som det inte är meningen att man ska ta bort. det ger inskränkningar i garantin om man gör det. men jag skulle nog vara tvungen om jag hade en sony, för jag avskyr känslan av det där splitterskyddet - som dessutom drar till sig gegga hela tiden - jämfört med den hala silkeslena ytan på andra skärmar

även om ni inte är så teknikintresserade så lyckades ni iaf välja en riktigt välpresterande telefon 😃, klart över medel får man väl säga iaf att xperia v är 🙂

Gasoline
2013-10-01 11:33
0

#11 ber om ursäkt att jag formulerade mig dåligt, det ser jag nu (sitter på mobil och har inte så bra översikt över vad jag skrivit). Det var endast menat som ett tillägg i sprickbildning. Jag stör mig inte så splitterskyddet, men det är ju en smaksak :-D