Spela upp film
När jag ska se en filmsekvens tex på en hemsida krävs Adobe Flash. När jag försöker ladda ner det står det att den inte stöds av min platta. Hur gör jag då ? Samsung Android Gt 18190
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Det går inte, Adobe Flash har slutat utvecklas till Android.
Vänlig hälsning, Martin
Det är inte omöjligt. Bara lite krångligt. Gå till http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html och scrolla ner till Flash Player for Android 4.0 Archive. Välj senaste, ladda hem, och installera manuellt. Använder man en annan webbläsare än den som är installerad i telefonen från början vet jag dock inte om det funkar, det gör det inte om man använder Chrome som webbläsare åtminstone. Men det funkar bra på min Galaxy SIII i den webbläsaren som kommer installerad på telefonen vid köp.
Edit: Notera att eftersom Adobe inte längre utvecklar Flash till android så gör man detta på egen risk då det inte går att få senare version än den senast arkiverade versionen.
#2 Fungerar bara till ICS då eller? För jag får inte det att fungera i 4.2.
Vänlig hälsning, Martin
Jo nu, i Dolphin Browser fungera det.
Vänlig hälsning, Martin
Jag vet inte hur långt upp i versionerna man kan få det att fungera, min Galaxy SIII har ju 4.1.2 (kör stock) så det är så mycket jag kunnat pröva.
Innebär det då att man får finna sig i att inte kunna spela upp allt -om man inte vill installera en gammal Flash
Sorgen är kärlekens pris
Ja. Vill man kunna spela upp flash är detta det enda sättet om man har nyare androidversioner.
Ok då vet jag. Tack för hjälpen.
Sorgen är kärlekens pris
Är det någon som vet varför inte flash utvecklas alls till androider, känns väldigt märkligt, då ändå android är en av de populäraste att köpa fn, förutom Iphone..
Adobe Flash är gammalt och håller inte riktigt måttet mot tex Microsoft Silverlight. Det är väl påväg att dö ut.
Vänlig hälsning, Martin
Men det används på många siter, för tv kanaler osv…för att visa program.. nu kan man inte se dem alls för inget stödjer i webbläsaren i mobilerna..
#10 Flash är inte utdöende. Iphone har väl aldrig haft stöd för flash så vitt jag vet, samma med iPad. Varför dom gav upp på android vet jag inte. Silverlight är inte direkt vida använt, har bara stött på nån enstaka sida som faktiskt änvänder silverligt. Däremot så ska man väl med kommande HTML5 göra väldigt mycket, om inte allt, det som flash kan hantera.
Silverlight finns väl inte för Android?